دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1394 - 13:23
در آستانه اربعین حسینی در واحد همدان

گردهمایی بسیجیان با موضوع آثار تربیتی و تبلیغی اربعین در فرهنگ شیعه برگزار می‌شود

گردهمایی بسیجیان کارخانجات و ادارات استان همدان به همت پایگاه بسیج کارمندی شهید مطهری دانشگاه آزاد اسلامی با موضوع آثار تربیتی و تبلیغی اربعین در فرهنگ شیعه برگزار می‌شود.
کد خبر : 52705

فرمانده پایگاه بسیج کارمندی شهید مطهری واحد همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با بزرگداشت هفته بسیج اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به اربعین حسینی و اینکه خط بسیج همان خط سرخ شهادت و خط حسینی است، تصمیم گرفتیم برنامه‌ای با موضوع اربعین با عنوان «آثار تربیتی و تبلیغی اربعین در فرهنگ شیعه» برگزار کنیم.


مرتضی پورنجفی گفت: این مراسم صبح روز دوشنبه با حضور بسیجیان کارخانجات و ادارات استان همدان و سخنرانی حشمت الله قنبری همدانی تاریخ شناس کشوری برگزار خواهد شد.


وی تاکید کرد: اربعین در فرهنگ شیعه یک نقش بی مثال داشته و در ایجاد روحیه شهادت طلبی، استقامت در صراط مستقیم و نهراسیدن از قدرت‌های شیطانی دربین شیعیان و حتی سایر مذاهب و ادیان نقش مؤثری ایفاد کرده است.


پورنجفی با بیان اینکه بیش از 50 درصد کارکنان این واحد دانشگاهی عضو بسیج کارمندی هستند، اظهار کرد: در پایگاه بسیج کارمندی شهید مطهری اقدام به ایجاد و تشکیل چند کارگروه با عنوان‌های قرآنی، ورزشی، روابط عمومی، فرهنگی، پرسنلی، رفاه و تدارکات و ... شده است و وبدین طریق تعداد زیادی از کارکنان در زمینه‌های تخصصی فعالیت دارند.



فرمانده پایگاه بسیج کارمندی شهید مطهری واحد همدان افزود: یکی دیگر از برنامه‌های مهم بسیج کارمندی تشکیل حلقه صالحین است که حدود 5 سال است به صورت مداوم فعالیت می‌کند.


پورنجفی تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی بسیج کارمندی این است که اخلاق مداری را در سطح دانشگاه ترویج نماید و در واقع یک بسیجی باید به دنبال انجام وظیفه با نیت الهی باشد و این‌گونه می‌­تواند ضمن کسب رضای الهی بهترین خدمات را به ارباب رجوع، دانشگاه و نهایتاً جامعه خود داشته باشد و یک الگو و سرمشق هم برای سایران شود و در همین راستا برگزاری کلاس‌های ضمن خدمت با عنوان‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی از دیگر برنامه‌هایی است که در بسیج کارمندی به صورت منظم و هفتگی طی سال های اخیر پیگیری می شود.


گردهمایی بسیجیان با موضوع آثار تربیتی و تبلیغی اربعین در فرهنگ شیعه به همت بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی همدان و همکاری کانون فارغ التحصیلان این واحد دانشگاهی صبح روز دوشنبه در سالن اجتماعات شهید عباسپور این واحد دانشگاهی با حضور دکتر قنبری برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته