دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آبان 1399 - 10:00
بهنام محمودی در گفتگو با آنا:

کسب کرسی در هیئت‌رئیسه آسیا و جهانی اهمیت دارد/ بعد از المپیک باید روی مربیان داخلی سرمایه‌گذاری کنیم

عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون والیبال گفت: با توجه به تجربه‌ای که داورزنی در والیبال دارد و به عنوان یک چهره شناخته شده در این رشته ورزشی در تلاش است تا عضو هیئت‌رئیسه کنفدراسیون آسیا را کسب کند.
کد خبر : 527037
بهنام محمودی.jpg

بهنام محمودی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره از دست دادن کرسی ریاست منطقه آسیای مرکزی از سوی داورزنی گفت: تمام تلاش فدراسیون والیبال کمک به رشته ورزشی است، همان‌طور که می‌دانید عضویت در کرسی‌های آسیایی و جهانی یک کار کاملاً تخصصی است و با توجه به تجربه‌ای که داورزنی در والیبال دارد و به عنوان یک چهره شناخته شده در این رشته ورزشی در تلاش است تا عضو هیئت‌رئیسه کنفدراسیون آسیا شود. من از جزئیات این کرسی بی‌اطلاع هستم اما همان‌طور که رئیس فدراسیون عنوان کرده، از دست دادن این کرسی با برنامه‌ریزی قبلی بوده تا بتواند در هیئت‌رئیسه آسیا و جهان قرار بگیرد.


وی افزود: در حال حاضر والیبال ما در سطح آسیا و جهان، کرسی‌های زیادی ندارد و ما باید با برنامه‌ریزی به والیبال کمک کنیم تا در تصمیم‌گیری‌های مهم این رشته نقش اساسی داشته باشد. فدراسیون والیبال باید افراد مختلفی را در پست‌های متعدد پرورش دهد تا بتواند کرسی‌های آسیایی و جهانی را کسب کند. این اتفاق باعث می‌شود هم آنها تجربه پیدا کنند و هم به والیبال کمک کرده باشند. ما باید در تمامی بخش‌ها یک نماینده داشته باشیم. شما الان ببینید صربستان لیگ والیبال خوبی ندارد اما در پرورش بازیکن و مربی بسیار کارآمد است.


محمودی عنوان کرد: در انتخابات کنفدراسیون والیبال آسیا برای کسب کرسی بده بستان وجود دارد. فکر می‌کنم اعضا طبق جمع‌بندی و جلساتی که با یکدیگر داشتند به این نتیجه رسیدند که خانم ریتا را به عنوان رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا معرفی کنند. او چهره شناخته شده‌ای در والیبال است و از طرفی ظرفیت مالی و سیاسی بالایی دارد. هر چند که از نظر سنی شرایط ویژه‌ای دارد و در سن 72 سالگی قرار دارد اما با توجه به محدودیت‌هایی که کشور ما از نظر مالی دارد، می‌تواند به والیبال ایران کمک کند. من امیدوارم که یک روز ریاست کنفدراسیون والیبال آسیا به ایران برسد.


وی عنوان کرد: برنامه‌هایی که هر فرد در زمان ریاست خود اعلام می‌کند معمولاً کمی جنبه شعاری دارد اما من فکر می‌کنم با توجه به تجربه‌ای که خانم ریتا دارد و از طرفی چهره شناخته شده‌ای است، می‌تواند موفق باشد. به هر حال در کمیته اعضا با یکدیگر مشورت کردند و چنین تصمیمی گرفتند. همان‌طور که می‌دانید به هر حال فردی که ریاست در آسیا را کسب می‌کند، باید لابی‌های پشت پرده هم داشته باشد و از نظر سیاسی در آسیا و جهان چهره باشد و آورده مالی هم داشته باشد.


محمودی در مورد انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال از بین دو گزینه مربی آرژانتینی و روسی گفت: امروز جلسه کمیته فنی در مورد دو سرمربی مد نظر برگزار می‌شود و ما به عنوان اعضای هیئت رئیسه مشورت‌های لازم را به رئیس فدراسیون والیبال ارائه می‌دهیم. بعد از آن، موضوع در هیئت رئیسه فدراسیون بررسی می‌شود. منابع مالی، سیاست‌های مربی، زمان حضور او و تضمینی که سرمربی تیم ملی به فدراسیون والیبال می‌دهد، بررسی خواهد شد و در نهایت رئیس فدراسیون سرمربی را انتخاب خواهد کرد. امیدوارم که هر اتفاقی بیفتد به نفع والیبال ما باشد.


وی یادآور شد: من همیشه گفته‌ام که ما بعد از المپیک باید از ظرفیت مربیان داخلی استفاده کنیم. همه مربیان در داخل ایران توانایی و ظرفیت بالایی دارند و ما باید بعد از المپیک این موضوع را تقویت کنیم تا بتوانیم مربیان والیبال را به کشورهای دیگر اعزام کنیم، چرا که توانایی آن را دارم. بارها من این موضوع را گفته‌ام و این بار هم به آن تأکید می‌کنم که شأن مربیان ایرانی باید حفظ شود.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته