دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از سوی دکتر طهرانچی؛

شیوه‌نامه راه‌اندازی و بهره‌برداری از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه‌ای، «شیوه‌نامه راه‌اندازی و بهره‌برداری از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی» را ابلاغ کرد.
کد خبر : 526955
111 (2).jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی «شیوه‌نامه راه‌اندازی و بهره‌برداری از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مرکزی (تحقیقاتی/کاربردی) دانشگاه آزاد اسلامی را به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی استان‌ها ابلاغ کرد.


در این بخشنامه تأکید شده است با توجه به اینکه توسعه شبکه آزمایشگاهی، تحقیقاتی و کارگاهی درآمدزای دانشگاه و بهره‌برداری از ظرفیت‌های ساختاری و تجهیزاتی از اولویت‌های راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی است، توجه و اهتمام ویژه به راه‌اندازی و بهره‌برداری بهینه از این حوزه‌ها از برنامه‌های اصلی شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه است.


تفکیک منطقی آزمایشگاه‌ها/کارگاه‌های مرکزی از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های صرفاً آموزشی، افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای دانشگاه از طریق مشارکت با بخش خصوصی و دولتی در حوزه آزمایشگاه‌ها/کارگاه‌های مرکزی، ایجاد مدیریت متمرکز و یکپارچه در حوزه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها، ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات با کیفیت به پژوهشگران، استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و افزایش رضایت‌مندی کاربران، شناسایی و مدیریت ظرفیت‌های ساختاری و تجهیزاتی دانشگاه در پاسخگویی به نیازهای جامعه، صنعت و دولت، استقرار الزامات استانداردهای ملی و بین‌المللی در حوزه‌های مدیریتی، فنی و ایمنی آزمایشگاه‌ها، توسعه سهم بازار دانشگاه آزاد اسلامی از نظر خدمات آزمایشگاهی/کارگاهی در سطح کشور، استفاده از ظرفیت کلان شبکه آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی برای ارائه خدمات یکپارچه به کل کشور و... ازجمله اهداف ابلاغ این شیوه‌نامه است.


همچنین روند راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاه/کارگاه‌های مرکزی (تحقیقاتی/کاربردی) توسط واحدهای دانشگاهی باید مطابق فلوچارت پیوست این بخشنامه که به رؤسای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده است، باشد.


در این بخشنامه آمده است: نظارت بر عملکرد آزمایشگاه/کارگاه مرکزی (تحقیقاتی/کاربردی) در مرحله اول بر عهده معاونت پژوهش و فناوری و یا معاونت علمی واحد دانشگاهی است و مراکز خدمات استان وظیفه نظارت، ارزیابی و پایش مستمر عملکرد آزمایشگاه‌ها/کارگاه‌های مرکزی را در استان بر عهده دارند. همچنین پایش عملکرد به‌صورت سیستماتیک از طریق پورتال آزمایشگاه/کارگاهی دانشگاه (ساتا) و توسط شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه انجام می‌شود.


بر اساس بندهای این بخشنامه؛ بازرسی‌های ادواری و موردی توسط دستگاه نظارتی شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه انجام خواهد شد و میزان درآمد حاصل و همچنین میزان خدمات ارائه شده به دانشجویان تحصیلات تکمیلی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی آزمایشگاه‌ها/کارگاه‌های مرکزی (تحقیقاتی/کاربردی) است.


در این بخشنامه تأکید شده است که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی وظیفه دارند تمهیدات لازم به‌منظور افزایش بهره‌وری و حفظ صرفه و صلاح دانشگاه را به کار گیرند.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته