دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آذر 1394 - 10:33
حسن‌پور درویشی به آنا خبر داد

ربات مین‌یاب واحد شهرقدس در هفته پژوهش رونمایی می‌شود/ برگزاری نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس گفت:‌ در جلسه هیات رئیسه این واحد دانشگاهی مصوب شد که از ربات مین‌یاب و رباط پرنده که از دستاوردهای گروه رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس است، بهره‌برداری شود.
کد خبر : 52679

دکتر حسین حسن‌پور درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در حاشیه این جلسه از خدمات و تلاش پرسنل و اعضای هیات علمی به ویژه معاونت پژوهش و فناوری واحد شهرقدس قدردانی کرد و با توجه به مصوبات این جلسه اظهار کرد: حضور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و ایجاد غرفه دستاوردهای واحد، برپایی مراسم ویژه هفته پژوهش و فناوری، برگزاری نمایشگاه ماشین‌آلات کشاورزی، ایجاد نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی واحد و قدردانی از پژوهشگران برتر، همکاری با ستاد هفته پژوهش شهرستان قدس و بهره‌برداری از ربات مین‌یاب و ربات پرنده - که از دستاوردهای گروه رباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس است- از مصوبات این جلسه بود.



وی تصریح کرد: این ربات پرنده داری قطعات بدنه از جنس فایبر و پلاستیک بادام بوده که از سوی دانشجویان به کمک پرینترهای سه بعدی در واحد طراحی و ساخته شده است و همچنین بخش‌های الکترونیکی و ای سی پردازش این ربات از سوی دانشجویان گروه رباتیک طراحی و تولید شده است که قابلیت کنترل از راه دور را دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس افزود: این ربات در اتاق فرمان یا اتاق مونیتورینگ قابلیت کنترل و هدایت به موانع و مکان‌های تعیین‌شده را دارد. تغییرات مسیر ربات و برداشت محصولات از روی زمین از سوی چنگالی که در قسمت تحتانی آن طراحی شده صورت می‌گیرد.



وی عنوان کرد: ربات پرنده همزمان با ربات مین‌یاب هماهنگ شده و با دریافت فرمان‌های لازم کارهای مورد نظر را انجام می‌دهد.


حسن پور درویشی با توجه به اینکه ربات پرنده برای نخستین بار در مسابقات رباتیک کشوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر پرواز موفقیت آمیزی را انجام داده است و در بین 16 تیم شرکت‌کننده موفق به کسب مقام چهارم کشوری شده است، گفت: اکنون تجهیز و توسعه این ربات از نظر فنی و بالا بردن قابلیت فنی و اجرایی سایر برنامه‌های حرفه‌ای این محصول در مرحله آزمایشی است که در هفته پژوهش و فناوری از آن بهره‌برداری خواهد شد.



وی افزود: در بخش آموزش نیز به منظور ارتقای کیفیت آموزشی واحد برپایی همایشی با عنوان همایش مدیران گروه‌های آموزشی در نهم آذر پیش‌بینی شده است.


دکتر علی مظفری، معاون پژوهشی واحد شهرقدس، هم در جلسه هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر قدس که با حضور رئیس واحد معاونان و روسای دانشکده‌ها و جمعی از مدیران در سالن کنفرانس ساختمان ولایت تشکیل شد، به ارائه گزارشی درباره دستاوردها و برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری پرداخت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته