دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 آبان 1399 - 07:30
آنا گزارش می‌دهد؛

بی‌انگیزگی در شیاپ‌چانگ/ زنگ خطر برای لیگ تکواندو به صدا درآمد؟!

تکواندوکاران این روزها به شدت از وضعیت قراردادی خود گلایه دارند و همین موضوع می‌تواند زنگ خطر برای این رشته المپیکی را به صدا درآورد.
کد خبر : 526584
asain-club-2018-B.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، اگرچه شیوع ویروس کرونا هنوز به فدراسیون تکواندو مجوز برگزاری مسابقات لیگ را نداده است اما بحث در مورد رقابت‌های لیگ تکواندو و شرایطی که ورزشکاران این رشته با آن دست و پنجه نرم می‌کنند این روزها بالا گرفته است.


در حال حاضر اصلی‌ترین و جدی‌ترین موضوعی که باعث گلایه ورزشکاران این رشته المپیکی شده است شرایط مالی و قراردادهای آن‌هاست که به گفته ورزشکاران این رشته المپیکی هر سال نسبت به گذشته بدتر می‌شود و این وضع باعث دلسردی و بی‌انگیزگی آنها شده است.


در حالی که خیلی از ورزشکاران امیدوار بودند امسال با توجه به شرایط اقتصادی وضعیت قراردادهای آن‌ها بهتر از گذشته شود، اما با پیشنهادهای ناچیز از سوی تیم‌ها مواجه شدند و همین موضوع آن‌ها را بیشتر از گذشته دلسرد کذرده است. در واقع وضعیت لیگ تکواندو و شرایط مالی ورزشکاران این رشته به گونه‌ای است که مجبور هستند برای امر و معاش خود به شغل دیگری غیر از وررش حرفه‌ای روی بیاورند.


در این شرایط البته به گفته برخی تکواندوکاران تنها کسانی که قرار است در میدان المپیک شرکت کنند قراردادشان به نسبت بقیه رقم متفاوت‌تری دارد، در غیر این صورت مابقی تکواندوکاران شرایط قراردادی مناسبی ندارند و حتی بعضا برخی تکواندوکاران با رقم بسیار ناچیز از رده نوجوانان و‌جوانان به بزرگسال می‌آید و به جای بازیکنان با تجربه لیگ به میدان می‌رود.


این موضوع می‌تواند زنگ خطر برای تکواندوی ایران را به صدا دربیاورد، بر هیچ کس پوشیده نیست که تیم ملی از طریق مسابقات لیگ بسط و گسترش پیدا می‌کند و تکواندوکاران در مسابقات لیگ با درخشش خود به تیم ملی راه پیدا می‌کنند و اگر شرایط به همین صورت باشد کم‌کم تکواندوکاری با این رقم‌های ناچیز قرارداد دلسرد می‌شوند و همین موضوع می‌تواند آینده تیم ملی را با بحران روبه‌رو کند.طبق گفته برخی تکواندوکاران مبالغ و سقف قرارداد در لیگ برتر تکواندو ۱۰ سال اسنثت که بدون تغییر مانده است.


انتهای پیام/۴۰۵۷/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته