دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل با اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز تفاهم‌نامه امضا کرد/ تایید عضویت واحد اردبیل در اتحادیه

صبح امروز طی نشستی به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی، بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و رئیس اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز پروفسور رمضان کورکماز تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.
کد خبر : 52644

به گزارش خبرنگار آنا، در این جلسه که با حضور روسای چند دانشگاه از جمله دانشگاه محقق اردبیلی، علوم پزشکی اردبیل، علامه طباطبایی، دانشگاه الزهرا و دانشگاه جامع علمی - کاربردی کشور تشکیل شده بود، دکتر علی شامل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در سخنانی با معرفی واحد اردبیل و رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی برای هرگونه همکاری اعلام آمادگی کرد.


وی بیان کرد: واحد اردبیل قبلاً هم با دانشگاه‌های درسدن آلمان و آتاتورک ترکیه تفاهم نامه امضاء کرده و مقرر شده بود به زودی تبادل استاد و دانشجو انجام گیرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به برگزاری سمینارهای مشترک در رشته‌های مختلف از جمله پزشکی و کشاورزی اشاره کرد و این قبیل همکاری‌ها را لازمه توسعه و رشد و تعالی طرفین دانست.


بر اساس این تفاهم نامه مقرر شد ضمن تبادل استاد و دانشجو برگزاری برنامه‌های آموزشی و دوره‌های علمی مشترک با ارائه گواهی معتبر انجام گیرد.


در این جلسه دکتر کورکماز بنیانگذار اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز با توجه به این تفاهم نامه با عنوان - مولانا - اهداف این اتحادیه را تشریح کرد.


در این جلسه درخواست کتبی واحد اردبیل مبنی بر عضویت در اتحادیه به تائید نهایی هیات رئیسه اتحادیه رسید و مقرر شد در کنگره عمومی اتحادیه که در اردیبهشت سال جاری در قبرس برگزار می‌شود، لوح رسمی عضویت اعطا شود.


اتحادیه تاکنون ۹۲ عضو رسمی داشته و پیش بینی می‌شود این تعداد به بالای صد عضو برسد که دانشگاه‌های استان اردبیل جزو معدود دانشگاه‌های ایران بودند که بعد از دانشگاه تبریز به عضویت اتحادیه در آمدند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته