دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 آبان 1399 - 15:12
در نشست تشكیل شورای خانه نخبگان دشتستان مطرح شد؛

تسریع‌ در تدوین اساسنامه خانه نخبگان/ استعدادهای برتر شناسایی شوند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان بر لزوم شناسایی استعدادهای برتر تأکید و اظهار کرد: تفكر در خانه نخبگان به‌صورت سیستمی و كلی است و این باعث می‌شود كه نقدها و پیشنهادها تخصصی و بر پایه علم و خرد باشد.
کد خبر : 526209
IMG_2903.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دشتستان، عبدالمحمد افروغ در نخستین نشست تشكیل شورای خانه نخبگان شهرستان دشتستان در دانشگاه آزاد اسلامی كه با حضور نمایندگان دانشگاه‌ها و ادارات برگزار شد با تأکید بر لزوم شناسایی استعدادهای برتر عنوان كرد: باید علاوه بر افرادی كه از سوی سازمان‌ها معرفی می‌شوند، بررسی میدانی نیز برای شناسایی نخبگان در هر حوزه‌ای انجام گیرد و استفاده از ظرفیت رسانه‌ای شهرستان می‌تواند در این امر كمک کند.


وی برنامه‌های خانه نخبگان را برشمرد و گفت: تهیه سند آمایش سرزمینی، تهیه نقشه و مسیر توسعه و پیشرفت شهرستان و شناسایی فرصت‌ها و تهدید‌ها، تدوین بانک اطلاعات موضوعی از مسائل شهرستان، ایجاد شبكه نخبگان در شهرستان با شكل‌گیری كارگروه‌های تخصصی و ترویج فرهنگ بسیجی و جهادی از برنامه‌های محوری خانه نخبگان شهرستان دشتستان است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان عضویت مسئولان در این مجموعه را ضروری خواند و خاطر‌نشان كرد: تفكر در خانه نخبگان به‌صورت سیستمی و كلی است و این باعث می‌شود كه نقدها و پیشنهادها تخصصی و بر پایه علم و خرد باشد.


خانه نخبگان در راستای ارزشگذاری به فرهنگ عمومی است


امام جمعه برازجان نیز در این نشست با تأكید بر لزوم شناختن و شناساندن نخبگان به مردم هر جامعه، خانه نخبگان را در راستای ارزشگذاری به فرهنگ عمومی دانست و گفت: معرفی نخبگان نه تنها باعث افزایش روحیه و انگیزه آنان برای تلاش بیشتر شده است؛ بلكه الگوسازی بسیار خوبی در جامعه برای جوانان و نوجوانان ما به‌وجود می‌آید كه این موضوع می‌تواند باعث رشد جامعه در راستای فرهیختگی عمومی باشد.


حجت‌‌الاسلام حسن مصلح، تدوین هرچه سریع‌تر اساسنامه خانه نخبگان را خواستار شد و ادامه داد: تقویت، حمایت و تشویق نخبگان از اهداف خانه نخبگان است و این كار باید در همه حوزه‌ها مانند دانشجویان، دانش‌آموزان، هنرمندان، ورزشكاران، كشاورزان، صنعتگران، كارآفرینان، مخترعان و مبتكران و همه اقشار مختلف شهرستان  با دقت و دغدغه خاصی دنبال شود.


انتهای پیام/4117/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته