دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اظهارات معاون دولت هشتم در باره اقتصاد و سیاست داخلی پس از برجام

همایش اقتصاد و سیاست داخلی پس از برجام به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.
کد خبر : 52614

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، دکتر محسن مهرعلیزاده معاون رئیس جمهور در دولت هشتم، سخنران این همایش گفت: اتخاذ سیاست صحیح در دیپلماسی یکی از اولویت‌های اصلی دولت تدبیر و امید بود که بعد از ۱۹ ماه مذاکره جدی، استادانه و دقیق، موفق شدند پرونده۱۲ ساله را ببندند.


مهرعلیزاده افزود: ایران قابلیت جذب کامل تکنولوژی غرب را دارد، سرمایه گذاری مشترک با ایران و غرب باید صورت پذیرد و اینکه ایران را باید به عنوان یک قطب در منطقه در نظر داشت، واقعیت‌هایی است که رئیس اتحادیه اروپا در یکی از گزارش‌های خود در ماه اخیر اذعان کرد.


رئیس سازمان تربیت بدنی دولت هشتم تصریح کرد: با گشایش در مسیر انتقالات پولی و برداشتن محدودیت‌ها و تحریم‌ها باید از این فرصت تاریخی برای تغییر رویه‌ها و توسعه کشور استفاده بهینه کنیم.


وی تأکید کرد: استفاده از علاقه شدید دنیا برای سرمایه گذاری در ایران که کانون امنیت در دنیا است، مهم‌ترین اقدام برای جذب سرمایه گذاری خارجی و توسعه و رشد اقتصادی است.


مهرعلیزاده گفت: علت اینکه دولت تدبیر و امید هنوز نتوانسته است به رشد ۸ درصدی در سال برسد این است که خرابی‌ها و بدهی‌های دولت قبل زیاد بوده است و علیرغم داشتن درآمد۹۰۰ میلیارد دلار در دوره هشت ساله دولت قبل، رشد اقتصادی به منفی ۶ درصد رسیده بود.


وی تأکید کرد: بیش از ۵۰ درصد صنعت کشور غیرفعال بود و اگر دولت تدبیر و امید بر سر کار نمی‌آمد تا ده‌ها سال دیگر نمی‌توانستیم از رکود خارج شویم.


وی گفت: باید به عقل و خردورزی رأی داد زیرا هرچه عقلانیت بالا باشد سرعت رشد و کرامت انسانی نیز بالا‌تر خواهد بود.


در ادامه این مراسم، برنامه پرسش و پاسخ برگزارشد.


در ابتدای این همایش دکتر سید جواد انگجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: برای رشد و سازندگی و مدیریت صحیح در کشور و پیاده شدن اسناد بالا دستی نظام، دانشگاه‌ها و دانشجویان باید در کنار علم و پژوهش به مسائل سیاسی کشور و جهان واقف باشند.


انگجی از دکتر مهرعلیزاده به خاطر شرکت در این برنامه و همچنین از انجمن اسلامی دانشجویان برای برگزاری این همایش تشکر کرد.


همایش «اقتصاد وسیاست داخلی پس از برجام» هفتم آذر جاری در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: واحدتبریز
ارسال نظر
قالیشویی ادیب