دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 آذر 1394 - 15:42
حمیدی:

کودکان در جامعه امروز به یکجا نشینی محکوم شده‌اند/ الفبای حرکت از کودکان گرفته شده است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امروز خانواده ها کودکان خود را به یک جا نشینی محکوم کرده‌اند گفت: سواد حرکتی که الفبای حرکت است، امروز از کودکان ما زدوده شده است.
کد خبر : 52607

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا مهرداد حمیدی در دومین کنفرانس توسعه و عدالت آموزشی که هم اکنون در تالار علامه امینی دانشگاه تهران در حال برگزاری است با بیان اینکه در حوزه حرکت نیاز به حساسیت زایی داریم اظهار کرد: عدم فعالیت یکی از مهم ترین پارامترهایی است که در سلامت عمومی تاثیر گذار است و باعث بروز بیماری های مختلف می شود. امروز ما کودکان را به یکجا نشینی محکوم کرده ایم.


وی با بیان اینکه به این کودکان در واقع کودکان آپارتمانی می گویند گفت: این کودکان از آپارتمان نشینی به سوی موبایل و اینترنت سوق پیدا کرده اند و به لحاظ ویژگی های خاص حرکتی در فقر به سر می برند. سواد حرکتی که الفبای حرکت است امروزه از کودکان ما زدوده می شود.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امروزه ما کودکانمان را مجبور می کنیم تا در آپارتمان ها حرکت نکنند از لحاظ والدین بچه ای خوب است که تحرک نداشته باشد یکجا نشین و ساکن باشد ما در واقع بی سوادی حرکتی را به نسل آینده تحمیل می کنیم و باید بگویم به نوعی آنها را به سمت بیماری هایی همچون دیابت، قلب و عروق سوق می دهیم آنها الفبای حرکت را مشاهده نمی کنند پس به نوعی زنگ خطر برای آنها به صدا در آمده است این موضوع نسل آینده را تهدید می کند با بالا رفتن سن آنها به طور حتم با مشکلات عدیده ای روبرو می شوند.


حمیدی تصریح کرد: کودکان امروز بزرگسالانی هستند که فردا حتی اگر یک ریگ به زیر پایشان برود نمی توانند خود را حفظ کنند و با آسیب جدی روبرو می شوند این در واقع سواد حرکتی است که باعث می شود ذهن کودکان فعال شود.


معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: ما امروز تنها کودکانی را باهوش می دانیم که در دروس ریاضی و فیزیک نمره بالا بگیرند. به نظر شما کودکی که توانایی حرکتی بالایی داشته باشد و در زندگی خود موفقیت آمیز عمل کند نه برای قهرمانی بلکه برای یک زندگی سالم، نمی توان او را یک کودک موفق معرفی کرد؟


حمیدی اضافه کرد: آیا بسیاری از ما تناسب جسمانی را ارزش می دانیم؟ در جامعه ما به عمل جراحی بینی گونه و مسائل مختلف فکر می کنند اما تناسب جسم و اندام نیز یک سرمایه اجتماعی به حساب می آید؟ سواد حرکتی در واقع اعتماد به نفس و انگیزه را در کودکان به وجود می آورد.


وی با بیان اینکه اعتبارات در زمینه ورزش و ایجاد زمینه های ورزشی برای کودکان باید مورد بررسی قرار گیرد عنوان کرد: هزینه ای که در یک یا دو باشگاه مدرن در سطح حرفه ای خرج می شود می تواند اعتبارات دانش آموزان را در زمینه حرکات ورزشی تامین کند ما نیز تلاش کرده ایم ساعت ورزش دانش آموزان را افزایش دهیم در گذشته دانش آموزان در هفته دو ساعت درس تربیت بدنی داشتند که ما توانستیم با اجرای برنامه های فوق برنامه ساعت درس تربیت بدنی دانش آموزان را تا شش ساعت افزایش دهیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: اینترنت موبایل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته