دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 آبان 1399 - 20:14
مقامات کردستان عراق:

طرح حمله پ‌ک‌ک به دیپلمات‌های خارجی را خنثی کردیم

مقامات اقلیم کرستان عراق اعلام کردند که طرح حمله‌ای به چند دیپلمات در اربیل را خنثی کرده‌اند.
کد خبر : 525990
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مقامات اقلیم کردستان عراق روز دوشنبه اعلام کردند که طرح حمله‌ای به چند دیپلمات در اربیل را خنثی کرده‌اند.


آژانس امنیتی کردستان عراق با صدور بیانیه‌ای نوشت که حملهٔ مزبور از سوی گروه حزب کارگران کردستان یا پ‌ک‌ک طراحی شده بوده که سال‌هاست با ترکیه درگیر است.


در این بیانیه‌ آمده است: «نیروهای امنیتی، طی عملیاتی، این گروه را چهار ماه زیر نظر داشتند و آن‌ها را متوقف کردند.» در این بیانیه نیامده است که دیپلمات‌های خارجی مذکور اهل کدام کشور بوده‌اند. از سوی دیگر، یک مقام پ‌ک‌ک هرگونه دست داشتن این گروه در چنین طرحی را تکذیب کرد.


این در حالی است که ترکیه، در ماه‌های اخیر حملات بی‌سابقه‌ای را علیه پایگاه‌های چریک‌های چپ‌گرای پ‌ک‌ک در شمال عراق انجام داده و مقامات عراق و سوریه نیز فشار زیادی را برای راندن این گروه به ‌آن سوی مرزهای سوریه وارد کرده‌اند.


حزب دموکرات کردستان که ادارهٔ اربیل را در دست دارد، برای صادرات نفت خود به خط لولهٔ ترکیه وابسته است و چریک‌های پ‌ک‌ک را دشمن مشترک خود و ترکیه برمی‌شمارد. دولت عراق هم با دولت اقلیم کردستان این کشور توافق امنیتی و بازسازی منطقه‌ای دارد که طبق آن باید چریک‌های پ‌ک‌ک از شهر سنجار در نزدیکی مرز ترکیه بیرون رانده شوند.


ماه ژوئیهٔ سال گذشته میلادی، یک هفته پس از حملهٔ ترکیه به مواضع پ‌ک‌ک در خاک عراق، یک دیپلمات ترکیه در رستورانی در اربیل به قتل رسید. مقامات کردستان عراق به صورت غیر رسمی شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک را مسئول این حمله دانستند.


انتهای پیام/4129/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته