دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آنونس بسیار متفاوت «خواب تلخ» منتشر شد/ بازیگری که از گور بیرون می‌آید + ویدئو

فیلم «خواب تلخ» نخستین اثر محسن امیریوسفی است که در سال 82 ساخته، اما برای جشنواره فجر آن سال پذیرفته نشد و در جشنواره سال 83 به نمایش در آمد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت؛ این فیلم پس از 12 سال از روز سه‌شنبه 3 آذرماه در گروه هنر و تجربه به نمایش در آمده است.
کد خبر : 52589

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، اولین فیلم سینمایی امیریوسفی که با بودجه اندک در اطراف اصفهان ساخته شد، روایتگر داستان مرده شوری بود که در مواجهه با فرشته مرگ قرار می‌گیرد!


«خواب تلخ» جایزه ویژه بخش دوربین طلایی جشنواره کن را در سال ۲۰۰۴ به دست آورد و جایزه نگاه جوان را در بخش دو هفته کارگردان‌های کن دریافت کرد. پس از آن در بیش از چهل جشنواره معتبر جهانی پذیرفته شد و جوایزی چون اسکندر طلایی جشنواره تسالونیکی یونان و جایزه فیپرشی (فدراسیون بین‌المللی منتقدین فیلم) و… را از آن خود کرد.


فضای گروتسک و طنز دیوانه‌وار فیلم به همراه مضمون متفاوتش، منتقدان جهانی را مجذوب آن کرد، دبورا یانگ منقد هالیوود ریپورتر نوشت: ««خواب تلخ» اولین کمدی سیاه سینمای ایران است که طنزی ویران‌گر دارد و چهره‌های جدید و طنازانه از ایران نشان می‌دهد و نوید ظهور فیلم‌سازی متفاوت و قصه‌گو را از سینمای ایران می‌دهد.»


روح الله برادری تهیه‌کننده، بایرام فضلی مدیر فیلمبرداری و حسین قورچیان مدیر صدابرداری «خواب تلخ» و عباس اسفندیاری، محسن رحیمی، دلبر قصری، یداله انوری و اصغر کاظمی بازیگران این فیلم بودند.


این فیلم در معدود نمایش‌های داخل کشور نیز مورد تحسین منتقدین سینمای ایران قرار گرفت ولی برای اکران در ایران باید ۱۲ سال صبر می‌کرد. صبری که موجب شد بسیاری از عوامل و دست‌اندرکاران این سریال در این مدت دار فانی را وداع گفته و شاهد اکران «خواب تلخ» نباشند!


محسن امیر یوسفی کارگردان، نویسنده فیلمنامه و تدوین‌گر این فیلم بود و حالا برای این فیلم که تیتراژ متفاوتی داشت و در همان اکران محدود جشنواره بیست و سوم فیلم فجر نیز بسیار مورد توجه واقع شد، تیزر بسیار متفاوتی هم ساخته است.


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب