دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سخنگوی وزارت بهداشت در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد؛

اعلام وضعیت فوق قرمز و بحرانی در 43 شهرستان کشور

سیما سادات لاری در برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند» گفت: 175 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارند، ولی 43 شهرستان را فوق قرمز و بحرانی اعلام کردیم.
کد خبر : 525887
7525506e-eae2-408f-868c-f316dbca0ef3.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی برنامه تلویزیونی «در انتهای الوند»، در گفتگوی امروز پنجم آبان ماه این برنامه صبحگاهی، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت درباره  وضعیت فعلی کرونا در کشور صحبت کرد.


او درباره وضعیت استان‌های کشور گفت: 175 شهرستان در وضعیت قرمز  قرار دارند، ولی 43 شهرستان را فوق قرمز و بحرانی اعلام کردیم، که تعداد بستری‌شدگان و وضعیت شیوع در آنها با شاخص‌هایی که محاسبه می‌شود بسیار بیشتر است. در استان‌هایی که پتانسیل این را دارند کانون انفجاری باشند، مانند تهران، دماوند و ورامین مانند اسفندماه باید محدودیت بیشتری لحاظ شود و اگر از طرف هم وطنان همکاری نشود ممکن است شهرستان‌های بیشتری دچار این وضعیت خطرناک شوند. البته اعمال محدودیت‌های جدی قطعا کسب و کار و زندگی روزمره مردم را دچار اختلال خواهد کرد.


سخنگوی وزارت بهداشت درباره موج جدید بیماری گفت: با شیوع مجدد بیماری یک شوک دوباره به مسئولان و مردم وارد شده و تصمیم‌گیری‌هایی انجام گرفته که مسئولان را ملزم به نظارت جدی‌تر و برخورد بیشتری می‌کند. از مردم به طور جدی می‌خواهیم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و اصناف نیز فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و کارت‌خوان و مواد ضد عفونی را فراموش نکنند. در حال حاضر تمامی اصناف باید دارای QRکد شناسایی باشند که مردم بتواند پس از خروج این کد را اسکن کرده و به سوالاتی مانند میزان و کیفیت رعایت پروتکل‌ها پاسخ دهند که در صورت عدم رعایت از طرف آنها مردم بتوانند اعلام کنند.


وی افزود: به دلیل محدودیت‌هایی که در شهرهای قرمز و یا بحرانی ایجاد شده، کمیته مرکزی نظارت بر آنها تشکیل شده که متشکل از تمام اصناف است و امنیت نظامی و اجتماعی را رعایت می‌کند اما لازم است خود مردم هم این مسئله را جدی بگیرند. در حال حاضر در تهران 50% دور کار هستند و اگر مسئله بیماری بحرانی‌تر شود ممکن است تصمیم جدی‌تری بگیریم.


برنامه «در انتهای الوند» به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای نجمه جودکی، حامد مهربانی و مجید یحیایی از حدود ساعت ۷:15 صبح  از شنبه تا چهارشنبه روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.


انتهای پیام/4104/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته