دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در یک برنامه تلویزیونی؛

تغذیه کودکان در ایام کرونا بررسی شد/ کارشناس «در انتهای الوند» از الزامات غذایی روزهای کرونایی گفت

کارشناس برنامه تلویزیونی «در انتهای الوند» تغذیه کودکان در ایام کرونا را بررسی کرد.
کد خبر : 518186
4a60cb57-af6b-42c9-86c1-06453e0847f4.jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از روابط عمومی برنامه تلویزیونی «در انتهای الوند»، احمدرضا درستی استاد ممتاز و مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران در این برنامه درباره ارتباط تغذیه و رشد کودکان گفت: مطالعات علمی انجام شده نشان می‌دهد که درصد قابل توجهی از بچه‌ها که نباید کوتاه قد می‌بودند. والدین نمی‌دانند چطور به تغذیه کودک خود رسیدگی کنند و معمولا بعد از بلوغ فرزندشان نیز فکر می‌کنند که رشد متوقف شده است. در حالی که پسران از نظر علمی تا ۲۱ الی ۲۲ سالگی و دختران تا ۱۸ سالگی قد می‌کشند و حتی گاهی تا ۲۵ سالگی قد کشیدن با سرعت کمتری ادامه پیدا می‌کند.


از این فرصت برای رشد و قد کشیدن باید استفاده کرد. با توجه به اینکه پسربچه‌ها اگر بالغ شوند به رشدشان لطمه‌ای وارد نمی‌شود اما دخترخانم‌ها پس از بلوغ ۴ الی ۵ سال زمان دارند تا رشد متوقف شود به همین دلیل باید به گونه‌ای تغذیه شوند که به سرعت بالغ نشده و از زمان قد کشیدن استفاده کنند.


متأسفانه در زمان کرونا بچه‌ها اغلب خیلی دیر می‌خوابند در حالی که هورمون رشد در اوایل شب به حداکثر می‌رسد و زمانی باعث قد کشیدن می‌شود که بچه خواب باشد، اما اینجا هورمون رشد باعث می‌شود که به جای قد کشیدن چاق شوند. همچنین دیر بیدار شدن و به جای صبحانه وعده‌های غذایی اشتباه نیز از دلایل دیگر است. به دلیل کرونا بسیاری از خانواده‌ها مصرف سبزیجات را کاهش داده‌اند که یکی از فاکتور‌های مهم رشد بچه‌هاست و کمک فراوانی به آنها می‌کند. والدین باید برنامه ریزی صحیح برای تغذیه و ساعت آن داشته باشند که به جای چاق شدن در رشد و سلامت کمک کند.


برنامه در انتهای الوند به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر و کارگردانی مسعود مرعشی و اجرای نجمه جودکی، حامد مهربانی و مجید یحیایی از شنبه تا چهارشنبه حدود ساعت ۷:۲۰ صبح روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.


انتهای پیام/4104/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته