فضای مجازی شکل جدیدی به فروش سوداگران مرگ داده است
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، «سردار ناصر اصلانی»، معاون مقابله با ورود و عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تأکید بر اشراف پلیس بر تحرکات قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد در فضای مجازی گفت: انتشار اخباری مبنی بر فروش مواد مخدر در فضای مجازی، نشان میدهد سوداگران مرگ در پی استفاده از ابزارهای نوین برای افزایش فروش و تسهیل در سیستم توزیع محصولات، بخشی از کانال فروش خود را به فضای مجازی منتقل کردند.
وی افزود: برخلاف باور عمومی، فضای مجازی نه تنها باعث از بین رفتن کسب وکارهای سنتی نمیشود بلکه با ارائه ابزارهای جدید در تبلیغات و خدمات، شکل جدیدی به آنها میبخشد، خرید و فروش مواد مخدر و روانگردان هم از این مورد مستثنی نیستند؛ با ورود سوداگران مرگ به این فضا، مبارزه با توزیع و پیشگیری از افزایش اعتیاد به مواد افیونی نیز شکل جدیدی به خود گرفته است.
وی عنوان کرد: پلیس فتا به فضای مجازی اشراف کامل دارد. با هرگونه فعالیتهای غیر قانونی برخورد لازم را انجام میدهد، پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز با توجه به اهمیت موضوع با ایجاد ساختار جدید به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت دارد و توفیقات قابل توجهی نیز کسب کرده است.
اصلانی تصریح کرد: هیچ وقت نمیگویم اعتیاد در ایران به صفر میرسد، ولی به حداقل میرسد و باید با همکاری مردم و همه آحاد جامعه و مسئولین به این سمت حرکت کنیم.
خط مشیها و تدابیر رسانهای ستاد مبارزه با موادمخدر
معاون مقابله با ورود و عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره خط مشیها و تدابیر رسانهای ستاد مبارزه با موادمخدر موارد ذیل را بر شمرد:
۱-بکارگیری کلیه فرصتهای رسانهای در امر خطیر مبارزه با موادمخدر اعم از رسانههای دیداری، شنیداری و نوشتاری همچنین رسانههای نوین شامل اینترنت، پیامک، پست الکترونیکی، بلوتوث، بستههای چند رسانهای و ...
۲-برجسته سازی عوارض اعتیاد و مشکلات آن در پردازش به مقوله اعتیاد
۳-پرداختن به الگوهای رایج جامعه و اعتیاد به منظور تقویت حس همزاد پنداری نزد مخاطبان.
۴-آمیختگی اصول و باورهای دینی در روح حاکم بر کلیه برنامههای موجود.
۵-بهره گیری از کلیه قالبهای موجود در راستای انتقال پیام، اعم از داستان نویسی، خبر، مقاله و ... در حوزه رسانههای نوشتاری و قالبهای مستند، میزگرد، گفتگو، سریال و ... در حوزه رسانههای دیداری و شنیداری
۶-پرهیز از بکارگیری چهرههای محبوب، خوش مشرب و عامه پسند در نقش افراد معتاد.
۷-پرهیز از ارسال پیامهای قدیمی، واضح و تکراری مبنی بر خطرناک بودن یا بد بودن اعتیاد و مصرف مواد.
۸-تمرکز بر مخاطب قرار دادن کلیه لایههای جامعه شامل عموم افراد، مسئولین، افراد کلیدی و....
انتهای پیام/
انتهای پیام/