دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1399 - 14:57

تحصیل پرستاری در کانادا و تجربه آموزش در یکی از بهترین سیستم‌های درمانی دنیا

سیستم مراقبت‌های بهداشتی در کانادا یکی از بهترین سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در جهان است. کیفیت بالای سیستم مراقبت‌های بهداشتی و درمانی کانادا وابسته به پرستاران این کشور است و بدون پرستاران ‌نمی‌تواند کار کند زیرا این پرستاران بیش از پزشکان موظف به مراقبت از بیماران هستند.
کد خبر : 524858
image_f6ba3a1c966f7eecb3896526e528332f0183a233.jpg

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، سیستم مراقبت‌های بهداشتی در کانادا یکی از بهترین سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی در جهان است. کیفیت بالای سیستم مراقبت‌های بهداشتی و درمانی کانادا وابسته به پرستاران این کشور است و بدون پرستاران ‌نمی‌تواند کار کند زیرا این پرستاران بیش از پزشکان موظف به مراقبت از بیماران هستند. آنها در بسیاری از سطوح از جمله تامین نیازهای جسمی، روحی و اجتماعی با بیماران سر و کار دارند. پرستاران ‌می‌توانند پس از تحصیل در محیط‌های مختلف مانند کلینیک‌ها، خانه‌های سالمندان، بیمارستان‌ها، مراکز توان بخشی و مراکز تحقیقاتی کار کنند.


اگر به دنبال تحصیل در کانادا هستید، اسمارت اپلای می‌تواند شما را در این زمینه کمک کند. یکی از قابلیت‌هایی که اسمارت اپلای در این زمینه در اختیار شما می‌گذارد، موتور جستجوی هوشمند دانشگاه‌ها و رشته‌های مدنظر شما در دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا است.


تحصیل پرستاری در کانادا


در حال حاضر، از سوی نهادهای بخش سلامت تقاضای برای پرستاران بسیار زیاد است. در نتیجه این کمبود پرستار در کانادا، فرصت‌های زیادی برای افراد علاقمند به تحصیل پرستاری در کانادا وجود دارد. این در حالی است که بسیاری از دانشگاه‌های کانادا، پذیرای دانشجوی خارجی نیز هستند و این افراد می‌توانند پس از اتمام تحصیل از درآمدی در حدود 40،000 تا 80،000 دلار بهره مند شوند. این افراد می‌توانند از طریق حضور در کالج ‌های کانادا و یا تحصیل در مراکز آموزش عالی به این موقعیت‌های شغلی دست پیدا کنند و وارد یکی از حرفه‌های پرطرفدار در کانادا شوند.


اگر قصد دارید بدانید چه دانشگاه‌هایی در کانادا دوره‌های پرستاری را ارائه می‌دهند از ابزار جست و جوی هوشمند اسمارت اپلای استفاده کنید و در کوتاهترین زمان به پاسخ سوالات خود برسید.


مراحل موردنیاز برای تحصیل در رشته پرستاری در کانادا


اسناد مورد نیاز


برای تحصیل در کانادا، به مدارک خاصی احتیاج دارید که فارغ از اینکه کدام دانشگاه یا استان را برای اقامت و تحصیل انتخاب کنید، اجباری است. در اینجا اسناد آورده شده است:



  • آخرین پاسپورت

  • مدرک مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسوی

  • اثبات مستند در مورد جزئیات منابع مالی شما


انتخاب موسسه آموزشی مورد نظر


این مرحله یکی از مهم‌ترین مراحل شما برای رسیدن به یک دانشگاه در کانادا و اقامت در کانادا پس از تحصیل است. چندین دانشگاه در کانادا وجود دارد که دوره پرستاری را به دانشجویان کانادایی و همچنین دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند. برخی از دانشگاه‌ها از بخش خصوصی هستند در حالی که برخی از آنها دولتی هستند. دانشگاه‌های بخش دولتی به میزان قابل توجهی شهریه پایین‌تری دارند.


برای بررسی اطلاعات دانشگاه‌ ها و میزان شهریه آن‌ها از ابزار جستجوی هوشمند اسمارت اپلای استفاده کنید تا در کسری از ثانیه بتوانید بهترین دانشگاه موردنظر را انتخاب کنید.


انتخاب دوره


با ثبت نام در دوره های دیپلم، کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا می‌توانید در رشته پرستاری در کانادا تحصیل کنید. انجمن پرستاران کانادا، که یک نهاد ملی و دارای صلاحیت صدور مجوز پرستاران سیستم درمانی کانادا است، پیشنهاد می‌کند که همه دانشجویان باید مدرک کارشناسی را دریافت کنند، زیرا در همه استان‌های کانادا به غیر از قلمرو یوکان و استان کبک این مدرک موردنیاز است.


پیش نیاز دوره‌های مختلف


برای قبولی در هر دو دوره دیپلم یا دوره کارشناسی، لازم است داوطلب علاقمند دوره متوسطه خود را با نمره خوب در درس ریاضیات، انگلیسی، شیمی و زیست شناسی به پایان رسانده باشد و در تمامی این دروس حداقل نمره، نمره C (در سیستم آموزشی کانادا) باشد.


ویزای تحصیلی کانادا


علاوه بر این، برای دانشجویانی که این معیارهای واجد شرایط بودن را ندارند، بسیاری از دانشکده‌های پرستاری، دوره‌های پیشاپرستاری را ارائه می‌دهند که می‌توانید با حضور در این دوره‌ها امکان حضور در رشته پرستاری را برای خود ایجاد کنید. علاوه بر این، برخی از دانشکده‌های پرستاری همچنین برنامه‌های تخصصی پیشرفته‌ای مانند پرستاری قلب، پرستاری مدرسه، پرستاری اورژانس، پرستاری انکولوژی، پرستاری سالمندان و پرستاری کودکان را ارائه می‌دهند که هر کدام از این دوره‌ها می‌تواند صلاحیت لازم برای کار در هر کدام از این حوزه‌ها را فراهم کند.


برای پذیرفته شدن در دوره کارشناسی ارشد پرستاری، لازم است داوطلب علاقه مند دوره کارشناسی خود را با حداقل معدل B + گذرانده باشد. علاوه بر این، آنها همچنین باید به عنوان یک یک آزمون را بگذرانند که زیر نهادهای حوزه سلامت برگزار می‌شود. افرادی که در آن پذیرفته می‌شوند در سیستم سلامت کانادا ثبت نام می‌شوند و می‌توانند در سراسر کانادا به تحصیل مشغول شوند.


هزینه تحصیل در کانادا


در مورد دوره دکترا، لازم است که داوطلب علاقه مند باید مدرک کارشناسی ارشد خود را با حداقل نمره B + به پایان رسانده باشد. همچنین‌، آنها باید به عنوان پرستار مجاز در سیستم درمانی ثبت نام داشته باشند.


همچنین، برخی از دانشکده‌های پرستاری در کانادا نیز نیاز به گواهینامه CPR و همچنین گواهینامه کمک‌های اولیه دارند. علاوه بر این، برخی از دانشکده‌های پرستاری ممکن است سابقه کیفری یا سواستفاده از کودکان را نیز بررسی کنند و در صورت عدم سوسابقه مجوز حضور در این دوره‌های آموزشی را صادر کنند.


اقامت پس از تحصیل در کانادا


برای تبدیل شدن به یک پرستار ثبت نام شده در سیستم درمانی کانادا، باید پس از اتمام تحصیل به سازمان دارای مجوز استان خود را نیز مراجعه کنید. روند دریافت پروانه پرستاری در کانادا با توجه به استان‌ها و مناطق مختلف متفاوت است. تفاوتی ندارد که تحصیلات شما در کدام کالج یا دانشگاه بوده باشد و فقط مدرک شما و همچنین صلاحیت‌های شما مانند نمرات یا دستاوردهای علمی مورد بررسی قرار می‌گیرند. با این حال، باقی قوانین در استان‌های کانادا برای پذیرفته شدن شما متفاوت است.


به عنوان مثال، در انتاریو، شما باید در کالج پرستاران انتاریو ثبت نام کنید و این شرط در سایر استان‌های کانادا وجود ندارد. همچنین یکی دیگر از نکاتی که باید مدنظر داشته باشید این است که باید داوطلب علاقمند در یک آزمون آنلاین زیر نظر سیستم درمانی کانادا قبول شود.


گام بعدی برای تحصیل در رشته پرستاری در کانادا، شرکت در امتحان آزمون ملی NCLEX است. نهادهای حکومتی استان‌ها و سرزمین‌های مختلف کانادا شرایط متفاوتی را برای واجد شرایط بودن شما در این آزمون دارند. شما باید به دقت تمام اطلاعات را از وب سایت های رسمی نهادهای نظارتی جمع آوری کنید.


در صورتی که امکان این کار برای شما وجود ندارد، فقط کافی است که به اسمارت اپلای سری بزنید و با کارشناسان این موسسه مشورت کنید. اسمارت اپلای راه ورود شما به رشته پرستاری در کانادا و اقامت پس از تحصیل را به خوبی می‌داند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته