دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
30 مهر 1399 - 10:56
فضل‌الله باقرزاده در گفتگو با آنا:

اردوی تیم‌های ملی به دلیل شرایط شیوع کرونا لغو شد/ قید سالن شمشیربازی را زدیم

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: قرار بود اردوی تیم‌های شمشیربازی را در برخی استا‌ن‌ها برگزار کنیم اما به خاطر شرایط شیوع ویروس کرونا فعلاً برگزاری اردوها لغو شد.
کد خبر : 524755

فضل‌الله باقرزاده در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره برگزاری اردوی تیم ملی شمشیربازی گفت: متأسفانه شرایط به خاطر ویروس کرونا به قدری به هم ریخته است که مجبور شدیم اردوی تیم‌های ملی شمشیربازی را لغو کنیم، در حالی که از سرمربیان تیم‌های ملی برنامه گرفته بودیم و حتی با برخی از استان‌ها از جمله خراسان رضوی، اصفهان، مرکزی، یزد و آذربایجان غربی هماهنگ کرده بودیم که اردوی تیم‌های ملی شمشیربازی را در این شهرها برگزار کنیم اما متأسفانه وضعیت قرمز همه شهرها باعث شد کلیه اردوها لغو شود.


وی اظهار کرد: در کشور ما از نظر زیرساختی با مشکلات زیادی روبه‌رو هستیم و نمی‌توانیم همه پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی را رعایت کنیم. به همین خاطر ترجیح بر این شد که فعلاً برگزاری اردوها لغو شود اما ملی‌پوشان و به خصوص المپین‌ها زیر نظر مربیان خود در حال تمرین هستند. شمشیربازان سابر با پیمان فخری هماهنگ هستند و تمرینات خود را پیگیری می‌کنند. به هر حال سال المپیک است و نمی‌توان دست روی دست گذاشت اما سلامت ورزشکاران هم در اولویت است، به همین خاطر برگزاری اردوی مشترک فعلاً مقدور نیست.


رئیس شمشیربازی در پاسخ به این سؤال که لیگ شمشیربازی را امسال با توجه به شرایط کرونا برگزار می‌کنند یا خیر، گفت: در مورد لیگ ما با خیلی از تیم‌ها صحبت کردیم و آمادگی حضور یافتن در مسابقات را داشتند. دانشگاه آزاد اسلامی، استان خراسان شمالی و باشگاه سایپا برای حضور در لیگ شمشیربازی اعلام آمادگی کرده بودند اما با توجه به شرایط کرونا، مسابقات لیگ هم فعلاً برگزار نمی‌شود. البته مسابقات شمشیربازی معمولاً در سال‌های گذشته هم به صورت متمرکز بوده و امسال هم به همین صورت خواهد بود. ما فقط منتظر هستیم کمی وضعیت شیوع کرونا بهبود پیدا کند و بعد از آن برگزاری رقابت‌های لیگ را در دستور کار قرار دهیم.


باقرزاده در مورد سالن شمشیربازی گفت: سالن استادیوم آزادی در اختیار فدراسیون کشتی است و علیرضا دبیر میلیاردها در آن سالن هزینه کرده است، بنابراین نه‌تنها ما بلکه همه فدراسیون‌ها باید قید این سالن را بزنند. او این سالن را به هیچ‌کس نخواهد داد و اصرار ما هم بی‌مورد است. به همین خاطر با علی‌نژاد معاونت قهرمانی وزارت ورزش برای سالن شمشیربازی جلسه‌ای برگزار کردیم. در حال حاضر دو سالن مد نظر است که یکی در ورزشگاه شهید کشوری است و اگر شرایط مهیا باشد، آن سالن را تجهیز خواهیم کرد تا کمپ تیم‌های ملی در آن برگزار شود.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته