دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1399 - 16:32
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل:

دانشگاه باید از آموزش تا اشتغال همراه دانشجو باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل بر دانشجو‌محور‌بودن دانشگاه تأکید کرد و خواستار همراهی دانشجویان از آموزش تا اشتغال توسط دانشگاه شد.
کد خبر : 524594
IMG-20201020-WA0009.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از پارس‌آباد مغان، اسحاق رسولی در بازدید از دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس‌آباد‌مغان دانشجو‌محور‌بودن دانشگاه را یادآور شد و بر ضرورت همراهی دانشجویان از آموزش تا اشتغال تأکید کرد.


وی جذب دانشجو و تبیین اهداف دانشگاه برای داوطلبان و متقاضیان تحصیل در مراکز آموزش عالی را از ضروریات اعلام کرد و افزود: دانشگاه باید شرایط لازم و کافی را برای حضور دانشجو در دانشگاه فراهم کند.


این مسئول بیان‌ کرد: یکی از آیتم‌های انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی توسط دانشجویان برای تحصیل، کیفیت آموزش و پژوهش این دانشگاه مردمی هست که مسئولان دانشگاه باید در این زمینه بیش از پیش فعالیت کنند و یک گام جلوتر باشند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل درباره‌ پیش‌بینی بودجه‌ واحد‌های دانشگاهی گفت: در دانشگاه بر برنامه‌محور بودن تأکید داریم و اجرایی کردن برنامه‌های سالانه که بودجه بر اساس آن تنظیم می‌شود، حداقل‌ترین کاری است که از واحد دانشگاهی انتظار داریم.


رسولی افزود: انتظار داریم دانشگاه‌های استان اردبیل در چهار حوزه آموزش، پژوهش،  فناوری و فرهنگی حرکتی متوازن داشته باشند؛ چراکه لازمه رشد و توسعه دانشگاه حرکت متوازن در تمام حوزه‌هاست.


وی گفت؛ دانشگاه نباید فقط محل تولید مدرک و فارغ‌التحصیل بیکار باشد؛ بلکه باید در اشتغال‌زایی  هم نقش مهم و بسزایی داشته باشد و با توجه به شرایط و ظرفیت‌های منطقه و رشته‌های دایر در دانشگاه‌ها شرایط اشتغال را فراهم کند و راهنمای دانشجو و فارغ‌التحصیلان باشد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: تمام دانشگاه‌های استان اردبیل دارای مسئولیت اجتماعی هستند که باید به آن مأموریت‌ها پرداخته و آنها را عملیاتی کنند.


انتهای‌پیام/۴۱۱۷/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب