دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 مهر 1399 - 10:38
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل:

دانشکده آب‌های گرم معدنی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از راه‌اندازی دانشکده آب‌های گرم معدنی در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر : 521094
1200-2.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اردیبل، اسحاق رسولی در جریان بازدید فرماندار اردبیل از دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در رویکرد جدید خود به دنبال مسئله‌گرایی، کارآفرینی و فناوری است و به سمت دانشگاه‌های جامعه‌محور حرکت می‌کند.


وی افزود: بر همین اساس سعی می‌کنیم تا با ایجاد مراکزی مانند سراهای نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، ارتباط بین صنعت و دانشگاه را بیش از پیش ایجاد کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل ادامه داد: در دو سال اخیر و متناسب با سیاست‌های کلان دانشگاه آزاد اسلامی در واحد اردبیل نیز شرکت‌های دانش‌بنیان، واحدهای فناور، مراکز و سراهای نوآوری راه‌اندازی شده و 40 محصول نیز وارد چرخه بازار شده و برای بیش از 500 نفر شغل ایجاد شده است.



رسولی اضافه کرد: براساس هدف‌گذاری انجام‌شده در تلاش هستیم که  اعضای هیئت علمی و دانشجویان به سمت کارآفرینی و فناوری سوق پیدا کنند و اکوسیستمی را ایجاد کنیم که هر دانشجویی که وارد دانشگاه می‌شود، هنگام دانش‌آموختگی حتماً یک مهارت یا تخصص را داشته باشد و به‌عبارتی از آموزش تا اشتغال در کنار دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.


وی خاطرنشان کرد: این هدف‌گذاری‌ها و فعالیت‌ها براساس نیازهای اساسی و توسعه‌ای استان صورت گرفته است و به همین دلیل در حوزه‌های سلامت به‌ویژه گردشگری سلامت، آب‌های گرم معدنی، صنایع غذایی و تبدیلی، صنایع خلاق و فرهنگی، تولید بذر و نهال و سیستم و بهره‌وری ورود کرده و پروژه‌های متعددی را پیش می‌بریم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل توضیح داد: بنا داریم متناسب با نیازهای منطقه دانشکده‌هایی مانند آب‌های گرم معدنی و صنایع خلاق را راه‌اندازی کنیم تا زمینه‌های جدیدی برای کارآمدی دانشگاه و توسعه استان ایجاد شود.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب