فروش بیش از 14 هزار جلد کتاب در غرفه مجازی «روشنای خاطرهها» / طرحهای فروش مجازی فرصتی برای جلب اعتماد مخاطب و عرضه عادلانه
به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، غرفه مجازی کتاب دفاع مقدس با عنوان «روشنای خاطرهها» از ۳۱ شهریور همزمان با شروع هفته دفاع مقدس تا ۱۷ مهر همزمان با اربعین حسینی آغاز شد و با توجه به استقبال علاقمندان به آثار و ادبیات مقاومت تا ۲۷ مهرماه تمدید شد.
در این رویداد ادبی بیش از ۱۰۰۰ اثر حوزه دفاع مقدس از آثار چهار انتشارات سوره مهر، شهید کاظمی، روایت فتح و ۲۷ بعثت به شکل نمایشگاه کتاب مجازی معرفی و عرضه شد.
عبدالحمید قرهداغی، مدیرعامل انتشارات سوره مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره برگزاری دو غرفه مجازی در طی چندماه اخیر گفت: ابتدا باید اشاره کنم که نمایشگاه مجازی ابعاد گستردهتری دارد و تعبیر دقیق این طرح غرفه مجازی «روشنای خاطرهها» است که دومین تجربه ما در برگزاری این نوع طرحها بود.
وی ضمن بیان اینکه ویژگی این غرفه این بود که با موضوع تخصصی دفاع مقدس برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر ۵۰۰ عنوان کتاب انتشارات سوره مهر سه ناشر مطرح در حوزه دفاع مقدس یعنی شهید کاظمی، روایت فتح و ۲۷ بعثت با حدود ۴۵۰ عنوان کتاب و چند ناشر دیگر با آثار شاخص خود در حوزه دفاع مقدس حضور داشتند و مجموعاً بیش از هزار جلد کتاب در این طرح عرضه شد.
مدیرعامل انتشارات سوره مهر بیان کرد: با توجه به تجربه قبلی که داشتیم پشتیبانی خوبی انجام گرفت و استقبال هم از سمت مخاطب خوب بود و از ارسال به موقع، بستهبندی خوب و بهداشتی و ارسال رایگان ابراز رضایت کردند. طرح با ۲۰ درصد تخفیف کتابها را عرضه میکرد و امکان خرید عادلانه و یکسان در سطح کشور فراهم کرده بود به نحوی که از هرجای کشور میتوانستند کتاب را رایگان تحویل بگیرند.
قرهداغی اضافه کرد: در پایان نزدیک به ۱۴۵۰۰ جلد کتاب در این ایام از طرف مخاطبان خریداری شد. هنوز آمار دقیقی مربوط به این طرح در دست ندارم اما در غرفه قبلی که فقط اختصاص به انتشارات سوره مهر داشت ۶۱ درصد مخاطبان غیرتهرانی بودند. در این طرح هم استنباط بنده این است که تقریباً همین تناسب برقرار است و این نشان میدهد که برگزاری چنین طرحی در فضای مجازی برای مخاطبان غیرتهرانی هم جذاب است و آنها هم استقبال میکنند.
وی ابراز کرد: رفتار مخاطب و علاقهمندان حوزه کتاب هنوز آنطور که باید با فضای مجازی مانوس نیست و هنوز اعتماد کامل ایجاد نشده و برگزاری طرحهایی از این دست میتواند به اعتماد و تغییر رفتار مخاطبان تاثیرگذار باشد.
مدیرعامل انتشارات سوره مهر درباره تمایل به برگزاری طرحهای مشابه در آینده گفت: قطعاً برگزاری طرحهای مشابه را خواهیم داشت. اما این تجربهها در عین اینکه تجربههای ارزشمندی بوده؛ کارهای پرزحمت و به نسبت یک ناشر پرهزینهای نیز بوده است. اینکه آیا میتوان این طرح را مدام برگزار کرد شاید همیشگی نباشد اما امیدواریم به فراخور و توانی که داریم فرصتهای مشابهی را برای مخاطبان خود فراهم کنیم.
انتهای پیام/4028/
انتهای پیام/