دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 مهر 1399 - 12:57
رئیس سازمان حشدالشعبی:

بسیج مردمی مورد حمایت شخص نخست‌وزیر عراق است/اهانت زیباری به حشدالشعبی

رئیس سازمان حشدالشعبی گفت که این تشکیلات مورد حمایت شخص نخست‌وزیر عراق است.
کد خبر : 524505
57.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العالم، «فالح الفیاض» گفت: سازمان حشدالشعبی نهاد رسمی در چارچوب نهادهای دولت است.


وی درباره اظهارات اخیر «هوشیار زیباری» علیه سازمان حشدالشعبی افزود: زیباری به بسیج مردمی اهانت کرد و برافراشته شدن پرچم آن بر فراز ساختمان سوخته شده (دفتر حزب دموکرات کردستان عراق در بغداد) اهانتی دیگری بود.


رئیس سازمان حشدالشعبی عنوان کرد: فکر می‌کنم اهانت زیباری به حشدالشعبی لغزش زبانی بود و رهبران حزب او این گفته‌ها را تأیید نکردند. زیباری تسهیلات زیادی به حشدالشعبی در زمان برعهده داشتن وزارت دارایی ارائه کرده بود.


فیاض آتش زدن دفتر حزب دموکرات کردستان در بغداد را تأسف‌بار و اقدامی مجرمانه خواند و گفت: ما از برافراشته شدن پرچم حشد بر فراز ساختمان این حزب احساس شرمساری کردیم.


وی افزود: نیروهای امنیتی عراق ۱۵ تا ۱۸ نفر را به اتهام آتش زدن این دفتر بازداشت کرده‌اند.


فیاض تصریح کرد: نخست‌وزیر عراق پشتیبان حشدالشعبی است و آن را از نظر نظامی فرماندهی می‌کند. خصومتی میان رئیس دولت و سازمان حشدالشعبی وجود ندارد.


رئیس سازمان حشدالشعبی گفت: صحبت از دخالت حشد در برخی پرونده‌های داخلی منصفانه نیست. کسانی که هیئت‌های دیپلماتیک را هدف قرار می‌دهند، طرفهای متخلف خارج از قانون هستند و ما به‌دنبال یافتن متخلفان از قانون هستیم که برخی هیئت‌های دیپلمات را هدف قرار داده‌اند.


وی افزود: کمیته تحقیق در ارتباط با هدف قرار گرفتن هیئت‌های دیپلماتیک، یک کمیته سیاسی برای اتهام‌زنی نیست، بلکه برای یافتن حقیقت و شناسایی عامل (حمله) با شواهد و ادله است و همه کسانی که دست داشته باشند، بازخواست خواهند شد.


فیاض گفت: این کمیته تحقیق قادر است مأموریت‌های خود را در یک ماه انجام دهد، اما صحبتی درباره نتایج کار کمیته نیست؛ مگر بعد از پایان تحقیقاتش.


وی تصریح کرد: قانون به هیچ فردی در حشدالشعبی اجازه نمی‌دهد وارد مذاکره یا میانجی‌گری سیاسی شود.


به‌گفته فیاض، سازمان حشدالشعبی درقبال شعار برخی طرف‌ها درباره اینکه هواداران حشد یا نظایر آن هستند، مسئولیتی ندارد. حشدالشعبی یکی از مکانیسم‌های اعمال قانون است.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته