دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 مهر 1399 - 03:43
خلیل‌زاد:

طالبان خشونت‌ها را کاهش می‌دهد

«زلمی خلیل‌زاد» فرستاده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان گفت: طالبان وعده داده تا خشونت‌ها و تلفات در افغانستان را کاهش دهد.
کد خبر : 523535
1.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، خبرگزاری فرانسه پنجشنبه شب به نقل از خلیل‌زاد نوشت: در زمان حاضر، افغانستانی‌های زیادی جان خود را از دست می‌دهند. به دنبال از سرگیری مذاکرات، انتظار داریم که شمار جان‌باختگان به طرز قابل‌توجهی کاهش پیدا کند.
خلیل‌زاد افزود که وی و ژنرال «آستین میلر» فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان بارها با طالبان دیدار کرده‌اند تا در مورد «پایبندی سفت و سخت» به مفاد توافقنامه دوطرف گفت ‌وگو کنند.
وی افزود: این به معنای کاهش عملیات‌هاست. در هفته‌های اخیر حملات، افزایش یافته است که این مسئله روند صلح را تهدید می‌کند.
به نوشته خبرگزاری فرانسه، طالبان بر اساس توافق ماه فوریه با آمریکا وعده داد که عملیات‌ها علیه نیروهای خارجی را متوقف کند اما وعده‌ای برای توقف خشونت‌ها علیه نیروهای دولت افغانستان نداد.
این در حالی است که طالبان و دولت افغانستان گفت ‌وگوهایی را برای رسیدن به یک «آتش‌بس دائم و فراگیر» آغاز کرده‌اند.
نشست بین افغانستانی در دوحه ۲۲ شهریورماه با حضور نمایندگان کشورهای منطقه و جهان آغاز شد اما دو طرف با گذشت یک ماه از آن تاریخ موفق نشده اند بر سر نهایی کردن دستور کار مذاکرات به توافق برسند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته