دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1399 - 14:55
معاون رئیس‌جمهور افغانستان:

قرآن کریم مبنای حل اختلافات است نه موافقت‌نامه با آمریکا

معاون دوم رئیس‌جمهور افغانستان با رد دیدگاه طالبان اعلام کرد که شریعت و کتاب خداوند باید مبنای حل اختلاف قرار گیرند نه توافقنامه با ایالات‌متحده.
کد خبر : 522165
kani.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سرور دانش معاون دوم ریاست‌جمهوری افغانستان در نشستی در کابل گفت: مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان بر قرآن و شریعت به‌عنوان مبنای حل اختلافات تأکید دارد اما  طالبان اصرار دارند توافقنامه این گروه با آمریکا مبنای مذاکرات و حل اختلافات در جریان مذاکرات باشد.


به گفته دانش، دولت و مردم افغانستان در دین‌داری و شریعتمداری صادق‌تر و پایبندتر از طالبان هستند.


وی تأکید کرد که در منطق و استدلال و جستجوی راه‌حل بدیل برای حل قضایای اختلافی نیز هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان در موقعیت برتری قرار دارد.


معاون دوم ریاست‌جمهوری افغانستان افزود که منطق ادعای جهاد طالبان در حال حاضر پایان‌یافته، همچنانکه در سال‌های گذشته نیز ادعای جهاد این گروه، غیرواقعی و توجیهی برای ادامه خشونت بود.


دانش خاطرنشان کرد که گروگان‌گیری و کشتن مردم عادی، کشتن عالمان دین، انتحار در مساجد و تخریب مدارس، جاده‌ها و… نه‌تنها جهاد نیست، بلکه ادعای جهاد طالبان علیه مسلمانان و جامعه اسلامی افغانستان بی‌خبری مطلق از شریعت و نص صریح قرآن، احکام و سنت است.


وی نپذیرفتن آتش‌بس از سوی طالبان را نیز مخالفت آشکار با نص صریح قرآن دانست.


انتهای پیام/ 4155/


 


 


انتهای پیام/

برچسب ها: اشرف غنی طالبان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته