دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1399 - 18:07

ایران با هرگونه حضور نظامی خارجی در خلیج‌فارس مخالف است

معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: ایران با هرگونه حضور نظامی خارجی در منطقه خلیج‌فارس مخالف است.
کد خبر : 523340
a08ee617-0dd2-44fb-8b63-c1523dbd245d.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، سیدعباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه در دیدار امروز با سفیر جدید دانمارک در تهران، مخالفت جمهوری اسلامی ایران را با هرگونه حضور نظامی خارجی در منطقه خلیج‌فارس، از جمله نیروهای اروپایی، اعلام و تأکید کرد امنیت این منطقه باید توسط کشورهای منطقه تأمین شود و حضور نیروهای خارجی نه تنها کمکی به برقراری امنیت نمی‌کند بلکه زمینه افزایش تنش‌ها را نیز فراهم خواهد کرد.
سید عباس عراقچی ضمن تأکید بر اینکه امنيت خلیج‌فارس موضوع مشترک كشورهای منطقه است، یادآور شد امنیت پایدار در منطقه منوط به گفتگو و مشارکت دسته‌جمعی بین کشورهای منطقه و عدم دخالت قدرت‌های خارجی است. لذا بهتر است دانمارک و دیگر کشورهای اروپایی به جای اعزام نیروها و ادوات نظامی و یا فروش گسترده تسلیحات به برخی کشورهای منطقه، با علت اصلی تنش‌ها در منطقه که همانا سیاست‌های مخرب و غلط آمریکا در خلیج‌فارس است مقابله نمایند.
در این دیدار همچنین پیرامون تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای، مقابله با تروریسم، شرایط در منطقه خاورمیانه، بحران قره‌باغ و نیز ظرفیت‌های همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور گفتگو به عمل آمد.


انتهای پیام/4129/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته