دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مهر 1399 - 10:50

برگزاری جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه در حفاظت و احیای تالاب‌های کشور

دبیر دومین جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه در حفاظت و احیای تالاب‌های کشور گفت: دومین دوره این جشنواره 26 الی 29 آبان ماه امسال در تبریز برگزار می‌شود.
کد خبر : 523187
index.jpg

علی ارواحی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در ارتباط با دومین جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه با تأکید بر جلب مشارکت مردم در حفاظت و احیای تالاب‌های کشور، اظهار کرد: ما در اجرای طرح ملی حفاظت از تالاب‌های ایران به این نتیجه رسیدیم ارتباط خود را با گروه‌های تأثیرگذار در احیای تالاب‌ها برقرار کنیم که یکی از این گروه‌ها مخترعان و مبتکران هستند.


وی با بیان این‌که در سال 98 با شناسایی این گروه هدف نخستین جشنواره را برای احیای دریاچه ارومیه برگزار کرده و نتایج خوبی هم از آن گرفتیم، گفت: با توجه به دستاوردهای خوب جشنواره در دوره گذشته زمینه فعالیت جشنواره را در دومین دوره گسترش داده و آن را برای کل تالاب‌های کشور تعریف کردیم.


دبیر دومین جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه در حفاظت و احیای تالاب‌های کشور ادامه داد: این جشنواره با همکاری برنامه توسعه ملل متحد و سازمان حفاظت حیط زیست از 26 الی 29 آبان در تبریز برگزار می‌شود.


ارواحی با اشاره به این مطلب که در زمان برنامه‌ریزی برای جشنواره بحث کرونا جدی نبود، عنوان کرد: در صورتی‌که با شرایط کرونایی امکان برگزاری مراسم به‌صورت حضوری نباشد و در نحوه برگزاری برنامه تغییراتی ایجاد شود، موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.


وی در ادمه مهم‌ترین محورهای این جشنواره را بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در احیای تالاب‌ها، راهکارهای بهینه‌سازی مصرف منابع تالابی، طبیعت‌گردی جامعه‌محور، افزایش تاب‌آوری محیط و ... برشمرد.


دبیر دومین جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه در حفاظت و احیای تالاب‌های کشور در پایان آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره را سی‌ام مهرماه اعلام کرد.


انتهای پیام/4105


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته