دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1399 - 13:08
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد؛

توجه به آموزش و پژوهش حتی در شرایط اوج همه‌گیری کووید-19/ بیمارستان‌های دانشگاه در اختیار بیماران کرونایی قرار دارد

عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران خواستار توجه به آموزش و پژوهش حتی در شرایط اوج همه‌گیری کووید-۱۹ شد.
کد خبر : 522975
thumbs_b_c_a02174e3623786b029f43281214aad78.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از دانشگاه علوم پزشکی تهران، عباسعلی کریمی در نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به راه‌اندازی سالن جدید دانشگاه با نام «مدافعان سلامت» گفت: یاد و خاطره همه‌ کسانی را که در نظام سلامت جان‌فشانی می‌کنند گرامی می‌داریم. نظام سلامت ۸ ماهی است که درگیر اپیدمی و یا پاندمی کووید-۱۹ است و دوران سختی را پشت سر می‌گذارد.


وی بابیان اینکه مسئولیت دانشگاه در این دوران، با حجم کار آموزشی و پژوهشی که برعهده دارد بیش از گذشته است، افزود: در این ۸ ماه، باوجود اینکه مجموعه دانشگاه در اختیار بیماران کووید-۱۹ بوده، از امر آموزش و پژوهش غافل نماندیم.


نباید از خدمت‌رسانی به سایر بیماران غافل شویم


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به بخشنامه ممنوعیت بستری سایر بیماران غیر اورژانسی در بیمارستان‌ها گفت: متأسفانه به دلیل گسترش مجدد بیماری کرونا، بخشنامه ممنوعیت بستری بیماران غیر اورژانسی صادر شده، اما باید حوزه‌های درمان و آموزش حواسشان باشد، بیمارستان‌های تک تخصصی که درگیری مستقیم با کووید-۱۹ ندارند، آسیب نبینند و از خدمت‌رسانی به بیمارانی که به هر دلیلی پشت در بیمارستان هستند، غافل نمانند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: ممکن است کووید-۱۹ مدت‌ها ادامه پیدا کند، لذا نباید زمان را برای آموزش از دست بدهیم، ادامه پیدا کردن فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی  سایر بخش‌ها همانند گذشته است.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته