دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مهر 1399 - 00:15
آنا گزارش می‌دهد؛

راه نجات دوومیدانی از باتلاق حاشیه و رکورد/ پایان اختلافات با آقای رئیس!

فدراسیون دوومیدانی پس از ماه‌ها بلاتکلیفی بالاخره صاحب رئیس شد و حالا دوران تازه‌ای قرار است برای این فدراسیون پرحاشیه رقم بخورد.
کد خبر : 522719
_MID0451.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فدراسیون دوومیدانی بالاخره بعد از مدت‌ها صاحب رئیس شد. هاشم صیامی که در دوره گذشته در فدراسیون دوومیدانی هم حضور داشت توانست رأی اعضای مجمع را کسب کند و صندلی ریاست فدراسیون را برای چهار سال صاحب شود.


دوومیدانی را باید آبستن حواشی‌ متعدد بنامیم؛ فدراسیونی که 24 ماده دارد و در المپیک بیشترین مدال در اختیار این رشته ورزشی است اما در چند سال اخیر دوومیدانی به دلیل نبود امکانات و زیرساخت‌ها، مدیریت نابه‌سامان، بی‌توجهی به ورزشکاران، عدم پشتوانه‌سازی سبب شد که خیلی از دوومیدانی‌کاران از ادامه حضور در این رشته ورزشی دلسرد شوند و به کار دیگری مشغول شوند. هزینه‌های سنگین این رشته مادر و نبود حمایت از سوی مسئولان باعث بی‌انگیزگی روز به روز ورزشکاران این رشته شده است و خیلی از آن‌ها حتی به خاطر علاقه شخصی از جیب هزینه می‌کنند تا در دوومیدانی حضور داشته باشند.


بدون شک حالا با آمدن رئیس جدید پس از ماه‌ها بلاتکلیفی، اهالی دوومیدانی انتظار تغییر و تحولات شگفت دارند. صیامی پس از پایان رأی‌گیری و کسب کرسی ریاست اعلام کرد که از تمامی ظرفیت دوومیدانی استفاده می‌کند و هر کسی که مشکل اداری نداشته باشد می‌تواند در کنار دوومیدانی حضور داشته باشد. کسب صندلی ریاست توسط صیامی، سبب شد که خیلی از افراد از بازگشت دوباره کیهانی به فدراسیون صحبت کنند که البته این موضوع توسط او هم تأیید شد. کیهانی در یکی از مصاحبه‌های خود بعد از انتخاب صیامی به عنوان رئیس فدراسیون گفته است:« تأیید می‌کنم که ریاست صیامی می‌تواند به عنوان برگشت من به فدراسیون دوومیدانی باشد. من عاشق دوومیدانی ‌و دوست نزدیک صیامی‌ هستم. او همکار من در فدراسیون بود. با حضور او، اشتیاق کمک به فدراسیون را دارم. البته هرکس دیگری هم که می‌آمد، کمک می‌کردم.» موضوعی که می‌تواند با مخالفت جامعه دوومیدانی روبه‌رو شود اما در نهایت باید دید تصمیم رئیس جدید فدراسیون چه خواهد بود.


حل مشکل ورزشکاران؛ اولین قدم آقای رئیس!


برهیچ کس پوشیده نیست که دوومیدانی‌کاران ایران از نظر در اختیار داشتن امکانات زیرساختی و مسائل مالی در مضیقه هستند و بدون شک رئیس تازه نفس فدراسیون باید در قدم اول مسائل مالی ورزشکاران و امکانات زیرساختی آن‌ها را در اولویت قرار دهد. در دوره گذشته حقوق ملی‌پوشان دوومیدانی قطع شد و این موضوع به حضور آن‌ها در اردوی تیم ملی معطوف شد؛ تصمیمی که اگرچه سبب شد انگیزه و تلاش دوومیدانی‌کاران برای حضور در اردوی تیم ملی بالا برود اما نبود پشتوانه مالی و امکانات زیرساختی هم آن‌ها را بی‌انگیزه کرد.


تخصیص بودجه به صورت مساوات!


یکی دیگر از مشکلات دوومیدانی‌کاران که سال‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند؛ عدم بودجه کافی است که در اختیار آن‌ها گذاشته می‌شود.در دوومیدانی به واسطه مدال‌آوری حدادی در المپیک 2012 توجهات زیادی به او می‌شود و همین موضوع همیشه محل مناقشه و اختلاف نظر در فدراسیون دوومیدانی با دیگر ورزشکاران بوده است، بنابراین فدراسیون صیامی بعد از حل مشکلات زیرساختی و مالی ورزشکاران باید برای این موضوع هم تدبیری بیاندیشد. بدون شک احسان حدادی یکی از امیدهای ایران برای کسب مدال در میدان المپیک است اما دیگر دوومیدانی‌کاران که هم‌اکنون در این رشته مادر فعالیت می‌کنند نیاز به نگاه ویژه‌ای دارند و این فدراسیون تازه نفس باید آن‌ها را در الویت قرار دهد.


درخشش بانوان در روزهای بلاتکلیفی!


اگرچه دوومیدانی ایران به دلیل شرایطی که در چندسال اخیر داشته با افت شدید رکورد روبه‌رو بوده است و شیوع ویروس کرونا و تعطیلی این رشته ورزشی هم مزید بر علت شده است. اما رکوردشکنی دختران دوومیدانی در مسابقات جایزه بزرگ بانوان نوید روزهای خوب در دوومیدانی بانوان را می‌دهد و رئیس جدید فدراسیون دوومیدانی باید بیشتر از گذشته این رکوردشکنی را مدنظر قرار دهد.


بدون شک در سال منتهی به المپیک دوومیدانی‌کاران بیشتر از گذشته نیاز به توجه دارند؛ در حال حاضر برای حضور در المپیک تنها دو ملی‌پوش دوومیدانی، حسن تفتیان و احسان حدادی موفق به کسب سهمیه شدند و مهدی پیرجهان دیگر ورزشکار کشورمان است که با توجه به رنکینگی که در اختیار دارد احتمال دارد جواز حضور در المپیک را به دست بیاورد.در چنین شرایطی قطعاً دوومیدانی بیشتر از گذشته به همدلی و وفاق نیاز دارد و باید برای ارتقای این رشته همه با یکدیگر تلاش کنند و مسائلی که در گذشته سبب شده دوومیدانی به حاشیه برود از میان برداشته شود. آن وقت است می‌توان به آینده دوومیدانی امیدوار بود.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته