دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مهر 1399 - 13:00

رژه نظامی ارتش کره شمالی سئول را نگران کرد

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی رژه نظامی با حضور تعداد بسیار زیادی از نیروهایش را برگزار کرده و در حال بررسی دقیق این موضوع است.
کد خبر : 522110

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای کوتاه در خصوص رژه نظامیان کره‌شمالی گفت: نشانه‌هایی شناسایی‌شده مبنی بر اینکه سپیده‌دم امروز کره شمالی با بسیج تعداد زیادی تجهیزات و پرسنل در میدان "کیم ایل سونگ" رژه نظامی انجام داده است.


در ادامه این بیانیه آمده است: مقام‌های اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات‌متحده، در حال تجزیه‌وتحلیل (این رویداد) ازجمله احتمال اصلی بودن این رویداد (و اینکه یک تمرین نبوده است) هستند.


زمان دقیق برگزاری این رژه نظامی هنوز مشخص نیست. برخی منابع گفته‌اند که ظاهراً این رژه قبل از ساعت ۰۴: ۰۰ صبح امروز به‌وقت محلی (قبل از22:30 جمعه‌شب به‌وقت‌تهران) برگزارشده است.


طبق این گزارش، هنوز حضور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در این مراسم و اینکه چه تسلیحاتی در این رژه رونمایی شده، نامشخص است.


طبق این گزارش، کره شمالی درصدد رونمایی از تسلیحات راهبردی جدید ازجمله یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای جدید (ICBM) یا موشک بالستیک زیردریایی پرتاب (SLBM) است و کیم متعهد شده بود که از آن‌ها رونمایی کند.


یکی از افسران ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای درباره رژه نظامی امروز کره شمالی گفت: ما در حال تحلیل جزئیات تسلیحاتی هستیم که پیونگ‌یانگ امروز رونمایی کرد. هیچ‌گونه حرکت غیرمتعارفی از سوی ارتش کره شمالی شناسایی نشده است.


علیرغم ادعاهای ارتش کره جنوبی، رسانه‌های دولتی کره شمالی هیچ‌گونه گزارشی درباره رژه نظامی منتشر نکرده‌اند.


آخرین باری که رژه نظامی کره شمالی به‌صورت زنده پخش شد، آوریل ۲۰۱۷ بود که از یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای جدید و گونه‌ای از تسلیحات جدید پیونگ‌یانگ رونمایی شد.


انتهای پیام/4106/4155/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته