دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1399 - 11:16

کره شمالی قصد برگزاری رژه نظامی دارد

تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد کره شمالی احتمالاً خود را برای یک مانور بزرگ نظامی آماده می‌کند.
کد خبر : 517106
3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، به نوشته روزنامه تلگراف، بر اساس انتشار تعدادی تصاویر ماهواره‌ای مشخص شد با وجود هشدار بالای کره شمالی درباره پاندمی ویروس کرونا، این کشور خود را برای برگزاری یک رژه نظامی بسیار بزرگ به منظور بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد تأسیس حزب حاکم در ماه آتی میلادی آماده می‌کند.


جدیدترین تصاویر ماهواره از که روز یکشنبه از سوی گروه نظارتی نورث-۳۸ آمریکا منتشر شد، نشان‌دهنده تحرکات چندین خودروی نظامی در مسیرهای منتهی به محوطه آموزش رژه نظامی "میریم" در کره شمالی است که مشخص می‌کند این کشور در حال آماده‌سازی یک رژه بزرگ نظامی دیگر و به نمایش گذاشتن تسلیحات جدید است.


تصاویر قبلی از کمپانی تصاویر ماهواره‌ای مستقر در کلرادو نشان می‌دهد که هزاران تن در حال سرهم‌بندی و تمرین در آرایش برای برگزاری یک رژه هستند.


کره شمالی به‌صورت رسمی آماده‌سازی برای برگزاری این رژه نظامی را تأیید نکرده اما بزرگداشت تأسیس حزب کارگر ۱۰ اکتبر است و آماده‌سازی برای برگزاری چنین رژه بزرگی در میدان کیم ایل سونگ پیونگ‌یانگ را دو تا شش ماه جلوتر می‌شود به صورت عادی با ماهواره ره‌گیری کرد.


در خبر منتشرشده از سوی نورث-۳۸ آمده که ۴۰ خودرو در محوطه آموزش حضور دارند که احتمالاً خودروهای مورداستفاده در پرتاب موشک هستند.


مارتین ویلیامز و پیتر ماکوفسکی، از محققان در این مرکز گفتند: بر اساس سایز و مقیاس رژه‌های قبلی، این خودروها احتمالاً برای این رژه آماده می‌شوند.


آماده‌سازی برای برگزاری این رژه بزرگ نظامی در حالی صورت می‌گیرد که کره شمالی انجام اقدامات مقابله با ویروس کرونا را تشدید کرده است.


انتهای پیام/4153/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته