دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1399 - 22:07
ریاض المالکی:

سازشکاران به منافع ملت‌ها خیانت می‌کنند

«ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین روز جمعه در نشست مجازی وزرای خارجه جنبش عدم تعهد گفت: آن‌هایی که مایل هستند تا روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند، به منافع ملت‌ها خیانت می‌کنند.
کد خبر : 521974

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، ریاض المالکی در نشست مجازی (ویدئو کنفرانس) وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که به عنوان یکی از فعالیت های جنبش در حاشیه هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، سخنرانی کرد.


بر اساس این گزارش، المالکی گفت: آن‌هایی که خواست یا تمایل به عادی سازی روابط با این رژیم(اسرائیل) را دارند به اصول جنبش ما و منافع بلند مدت ملت‌های ما خیانت می‌کنند.


وی افزود: ملت فلسطین با تهدیدی ماهیتی که حقوق آن‌ها را هدف قرار داده است مواجه هستند. وضعیت نابسامانی که در فلسطین اشغالی از جمله در قدس شرقی است،  کوتاهی نظام جهانی را منعکس می کند که تنها به حرف بسنده کرده و هیچ عمل واقعی برای توقف اقدامات غیرقانونی اسرائیل انجام نداده است.


وزیر خارجه فلسطین گفت: جامعه جهانی به اسرائیل اجازه داده تا به اقدامات غیر قانونی اش ادامه دهد که باعث بی‌ثباتی، تنش و افزایش ناآرامی‌ شده است.


المالکی تأکید کرد: مصونیت رژیم صهیونیستی از مجازات، تنها فلسطین را تهدید نمی‌کند، بلکه پیامدهای آن تهدیدی برای نظام بین‌المللی ما است.


وی افزود: اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی که مانعی بر سر راه حاکمیت فلسطین بر اراضی اشغالی است، با شیوع کرونا شدت گرفته است.


وزیر خارجه فلسطین از جنبش عدم تعهد خواست تا با طرح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا موسوم به «معامله قرن» و همه تلاش‌هایی که سعی در تفکیک مسئله فلسطین از قوانین و اصول بین المللی دارد، مخالفت کنند.


وی همچنین از کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواست تا رژیم صهیونیستی را در قبال جنایت هایی که مرتکب شده مسئول بدانند و به این رژیم اجازه فرار از مجازات ندهند.


در  نشست جنبش عدم تعهد، مقام‌های سیاسی حدود ۶۰ کشور عضو جنبش نیز هر یک ضمن ایراد سخنرانی درباره مهم‌ترین موضوعات سیاسی، منطقه‌ای و بین‌المللی و چالش‌های جهانی از جمله شیوع ویروس کرونا، مواضع کشورهای خود را در چارچوب دستور کار نشست بیان کردند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته