دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مهر 1399 - 16:26
فائوچی خبر داد؛

احتمال افزایش سریع تلفات کرونا در آمریکا در پاییز و زمستان

رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا اعلام کرد که در صورت بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی تلفات کرونا در پاییز و زمستان افزایش خواهد یافت.
کد خبر : 521566
5e5e61a0fee23d01d30125f3.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، آنتونی فائوچی  روز چهارشنبه تصریح کرد: اگر موارد لازم در فصل پاییز و زمستان را انجام ندهیم، ممکن است ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار نفر براثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دهند.


بیش از ۲۰۰ هزار نفر در آمریکا براثر ابتلا به کووید –۱۹ جان باخته و بیش از 7 میلیون نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند.


نتایج مطالعه دانشگاه واشنگتن در ماه اوت (مردادماه) نشان داد که احتمال دارد ۳۰۰ هزار نفر تا ۱ دسامبر (۱۱ آذر) درنتیجه این بیماری در آمریکا فوت کنند.


فائوچی همچنین گفت که واکسن کرونا احتمالاً تا تابستان یا پائیز سال آینده در سطحی گسترده در دسترس نخواهد بود.


این جدول زمانی در حالی مطرح‌شده که پیش‌بینی‌های «رابرت رد فیلد» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا حاکی است که عرضه واکسن تائید شده کرونا به عموم مردم، به حدود 6 تا ۹ ماه زمان نیاز دارد.


از سویی، «مونسف سالوئی» کارشناس علمی برنامه دولت در زمینه تولید واکسن کرونا چندی پیش در مقاله‌ای نوشت که احتمالاً ۳۰۰ میلیون دُز واکسن تا اواسط سال آینده در دسترس قرار خواهد گرفت.


بااین‌حال، فائوچی گفت که بازگشت به زندگی عادی به دلیل چالش‌های پیش رو در زمینه توزیع واکسن، احتمالاً تا پایان سال ۲۰۲۱ امکان‌پذیر نخواهد بود.


وی همچنین تأکید کرد که اطلاعات جدید نشان می‌دهد ویروس کرونا می‌تواند از طریق هوا از فرد مبتلا به دیگران منتقل شود.


مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در حالی اعلام کرد که ویروس کرونا از طریق هوا نیز می‌تواند انتقال یابد که در ماه گذشته این مورد را تکذیب کرده بود.


این مؤسسه تصریح کرد که افراد می‌توانند با فاصله گرفتن ۶ فوتی از دیگران، استفاده از ماسک که بینی و دهان آنها را پوشانده، شستن مداوم دست‌ها، تمیز کردن سطوح و ماندن در خانه در صورت بیماری از خود در برابر ویروس کرونا محافظت کنند.


انتهای پیام/4106/4155/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: فائوچی کرونا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته