دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1394 - 18:31
رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور در واحد همدان:

اردوهای جهادی باید با علم و تخصص آمیخته شود

رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور گفت: اردوهای جهادی دانشجویی باید با علم و تخصص آمیخته شود و این یک امر ضروری است.
کد خبر : 52144

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حسین قدیانی در آیین اختتامیه اردوهای جهادی دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان افزود: برخی از استانها در اردوهای جهادی از تخصص علمی خود به خوبی در راستای سازندگی استفاده کردند.


وی با بیان اینکه اگر دانشجویان در اردوهای جهادی در رشته های مختلف علمی تر عمل کنند اثرگذاری بیشتری دارند افزود: در اردوهای جهادی فعالیت علمی باید با رشته تحصیلی گره زده شود.


رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور اضافه کرد: دانشجویان باید در اردوهای جهادی با حداقل امکانات حداکثر امکانات را به وجود آورند و این هنر یک فرد بسیجی است تا اثرگذاری آن بالاتر رود و مخاطب اظهار رضایت بیشتری کند.


قدیانی با بیان اینکه اگر مطالعات در بسیج سازندگی ایجاد شود اردوهای جهادی حرفه ای تر مورد توجه قرار می گیرد گفت: این اردوها نباید تنها در مقطع کارشناسی متوقف شود بلکه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز تخصص ها انجام شود تا کار حرفه ای تر انجام شود.


قدیانی گفت: در اردوهای جهادی خرده فرهنگ هایی تولید می شود که می تواند به نماد اساسی تبدیل شود و پاشنه آشیل فرهنگی دانشگاه جامعه قرار گیرد که باید به آنها توجه کرد.


رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور : در حال حاضر بسیاری از کشورها خواستار این هستند تا جمهوری اسلامی ایران اردوهای جهادی را در کشور آنها انتقال دهد و وجود این ادبیات در جمهوری اسلامی را باید قدر دانست


وی تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورها خواستار این هستند تا جمهوری اسلامی ایران اردوهای جهادی را به کشور آنها انتقال دهد و وجود این ادبیات در جمهوری اسلامی را باید قدر دانست.


رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور گفت: یکی از دستاوردهای اردوهای جهادی این است که مردم مظلوم و محروم که در نقاط مختلف نیازمند خدمات هستند دلگرم و دلخوش می شوند.


وی ادامه داد: آینده سازان و مدیران آینده کشور با حضور در مناطق محروم با کاستی ها ، مشکلات و اختلاف طبقاتی کشور آشنا می شوند و در هنگام گرفتن مسئولیت آنها را فراموش نمی کنند.
قدیانی افزود: وقتی این دانشجویان به نقاط محروم می روند و با مشکلات مواجه می شوند برای اتفاق آینده آبدیده شده و خودساختگی و توانمندی در آنها ایجاد می شود.


دو هزار نفر از دانشجویان استان همدان سال گذشته و تابستان امسال در اردوهای جهادی در قالب سه هزار و 200 اردو و 78 گروه شرکت کردند.در این آئین از دانشجویان بسیجی نمونه تقدیر شد


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب