دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پویش بزرگ مردمی در حسرت اربعین

امسال ویروس کرونا مرزهای منتهی به جاده بهشتی مشایه را به رویمان بست و ما ماندیم جامانده و وامانده و درمانده...
کد خبر : 521008
photo_2020-10-05_03-34-30 (2).jpg

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا هرسال با اینکه دلتنگی از اولین روز بعد بازگشت از سفر اربعین به گلویمان چنگ می‌انداخت، اما دلهره‌ها از اول محرم شروع می‌شد. دغدغه گذرنامه و روادید و مرخصی و دعوت. روزشماری و ساعت‌شماری و دقیقه‌شماری و حتی لحظه‌شماری برای اینکه اسم‌مان وارد فهرست زائران اربعین ارباب شود؛ زائران سفر تجدید بیعت، زائران سفر لبیک یا حسین، زائران سفر بابی انت و امی و اهلی و مالی.


امسال اما این دلهره چند‌ماهی می‌شد که سایه سنگینش بر شانه‌هایمان بود و عاقبت هم شد آنچه نباید می‌شد: ویروس کرونا مرزهای منتهی به جاده بهشتی مشایه را به روی‌مان بست و ما ماندیم جامانده و وامانده و درمانده....


هر سال دست هم را می‌گرفتیم که جامانده بینمان نباشد و امسال شانه‌ی هم را می‌فشاریم از این رنج و حسرت مشترک. هرچند امید پررنگی در دل‌هایمان هست که با نابودی کامل این ویروس منحوس، سال آینده بار دیگر دست در دست هم و قدم به قدم هم پای هم، پا در این خاک-راه آسمانی خواهیم گذاشت اما امسال هم با امضا کردن این پویش، نام خود را در فهرست «عشاق الحسین» به یادگار ثبت می‌کنیم؛ فهرستی که با عنایت و امضای خود ارباب سال آینده نامش تغییر خواهد کرد به «زوارالحسین» انشاالله.



اسامی ثبت‌شده، به مسئولین عتبه حسینی تقدیم خواهد شد تا در حرم اباعبدالله(ع) ثبت شود.


ثبت‌نام جامانده‌ها در فهرست عشاق الحسین  www.jamandeha.ir


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته