دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 مهر 1399 - 19:35
برهم صالح:

برگزاری انتخابات زودهنگام بر اساس شفافیت ضروری است

رئیس‌جمهور عراق بار دیگر بر ضرورت برگزاری انتخابات زودهنگام و اهمیت شفافیت آن تأکید کرد.
کد خبر : 520995
EggZ9dTUMAA1DJ7.jpg

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق بار دیگر بر ضرورت برگزاری انتخابات زودهنگام و اهمیت شفافیت آن تأکید کرد.


برهم صالح  در دیدار با «جنین پلارسخات» نماینده ویژه سازمان ملل در عراق لزوم برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق را یادآور شد. بنا بر بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق، صالح و پلارسخات ضمن تأکید بر برگزاری انتخابات زودهنگام در عراق، ایجاد شرایط لازم برای تحقق بالاترین سطح صداقت و شفافیت در تمامی مراحل انتخابات و ایجاد هماهنگی میان سازمان ملل و کمیته‌های انتخاباتی را مورد تأکید قرار دادند.


در بخشی از بیانیه دفتر ریاست جمهوری عراق آمده است: برهم صالح و پلارسخات تکمیل قانون انتخابات عادلانه و فراگیر که بازتاب آزادی در انتخاب باشد را ضروری دانستند.


رئیس‌جمهور عراق و نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل همچنین بر لزوم سوگیری حمایت‌ها در راستای نیل دولت عراق به مقاصدی از جمله اقتدار و تقویت حاکمیت خود و نیز حضانت از هیئت‌های دیپلماتیک و جلوگیری از اقدامات تروریستی در این کشور تأکید کردند.


صالح پیش‌تر نیز اعلام کرد دنباله‌روی از نقشه راه انجام انتخابات ضروری است؛ به‌گونه‌ای که باید ابتدا قانون‌گذاری انتخابات عادلانه که ضامن نمایندگی واقعی همه مردم عراق و بازتاب خواسته آزادانه آن‌ها در انتخاب نماینده خود بدون تأثیرپذیری و تحت‌فشار است کامل شود تا نتایج آن همسو با خواسته مردم برای تغییر باشد.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته