دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دو خبر از جشنواره تئاتر فجر

معرفی نمایش‌های برگزیده استانی جشنواره تئاتر فجر/ تمدید مهلت ارسال آثار بخش مسابقه پوستر

گروه ارزیابی و انتخاب آثار برگزیده جشنواره‌های تئاتر استانی، ده اثر را برای حضور در مرحله نهایی سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انتخاب کرد.
کد خبر : 52049

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، دبیرخانه جشنواره در اطلاعیه‌ای با عرض تبریک صمیمانه به گروه‌های شرکت‌کننده و همچنین ارج نهادن به تلاش هنرمندان تئاتر استان‌های سراسر کشور اعلام کرد: «گروه ارزیابی و انتخاب آثار این بخش متشکل از آقایان: حسین پاکدل، نادر برهانی مرند و آرش دادگر، پس از تماشای بیش از شصت اثر برگزیده جشنواره های تئاتر استانی، به اتفاق آرا تعداد ده نمایش را برای حضور در مرحله نهایی سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به این شرح اعلام کرد:


1- گروه «شادن» با نمایش «آنتولوژی صبح فرحناک یک چاقو» به نویسندگی و کارگردانی رضا گشتاسب از استان کهگیلویه و بویر احمد


2- گروه «افرا» با نمایش «ادامه مطلب» به نویسندگی و کارگردانی مهدی شایان از استان گیلان


3- گروه «کربن» با نمایش «تب سرد روی پیشانی داغ» نوشته علی حاتمی نژاد و کارگردانی مهدی ضیا چمنی از استان خراسان رضوی


4- گروه «ترمینال تئاتر» با نمایش «تعبیر خواب»به نویسندگی و کارگردانی صمد آذرخش از استان قم


5- گروه «نیما» با نمایش «خانم» به نویسندگی و کارگردانی امیر حسین طاهری از استان کرمان


6- گروه «هور پاک» با نمایش «ساده با تو با یک ترانه» به نویسندگی وکارگردانی ندا قربانیان از استان البرز


7- گروه «لال» با نمایش «شرم و دغدغه» به نویسندگی و کارگردانی سید جواد اشکذری از استان خراسان رضوی


8- گروه «گلینا» با نمایش «مجلس قربانی سنمار» نوشته بهرام بیضایی و کارگردانی شیما جواد پور از استان بوشهر


9- گروه «نقش جهان» با نمایش «مرگ کسب و کار من است» نوشته صحرا رمضانیان و کارگردانی پیمان کریمی از استان اصفهان


10- گروه «هویت» با نمایش «یک زندگی بهتر» نوشته مسعود هاشمی نژاد و کارگردانی سید محمدرضا مرتضوی از استان البرز


اطلاعیه دبیر خانه سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر می‌افزاید: «نمایش‌های پذیرفته شده بخش فجر استانی (ویژه نمایش‌هایی که موفق به حضور و اجرا در استان‌های برگزارکننده سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تهران فجر می‌شوند) در اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.


سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بهمن ماه امسال به دبیری سعید اسدی برگزار می‌شود.


مهلت ارسال آثار بخش مسابقه پوستر تمدید شد


مهلت ارسال آثار برای شرکت در بخش مسابقه پوستر سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه 16 آذرماه سال‌جاری تمدید شد و نسخه‌ الکترونیک فراخوان بخش پوستر و هویت بصری نیز بر روی سایت جشنواره به آدرس www.fadjrtheaterfestival.com قابل دسترسی است.


دبیرخانه جشنواره در اطلاعیه‌ای ضمن سپاس از مشارکت هنرمندان برای شرکت در بخش پوستر و هویت بصری سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اعلام کرد: «با توجه به تقاضاهای مکرر جمعی از متقاضیان حضور در این بخش، مهلت حضور در بخش مسابقه پوستر تا پایان وقت اداری روز دوشنبه 16 آذرماه سالجاری تمدید شد.»


بر پایه این گزارش و بر اساس فراخوان منتشرشده، بخش پوستر و هویت بصری سی‌وچهارمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر شامل سه رویداد اصلی :الف) مسابقه‌ پوستر ب) هویت بصری در گروه‌های نمایشی پ) گرافیک در اجراهای جشنواره بوده و شرایط و مقررات هر بخش به تفکیک در فراخوان مشخص شده و از گروه‌های نمایشی، مدیران سالن‌های نمایشی و طراحان گرافیک که آثاری منطبق با شرایط درج‌شده‌ دارند دعوت به عمل آمده با ارائه‌ آثارشان، در این برنامه همکاری و مشارکت کنند.


بخش مسابقه‌ پوستر (بخش الف)، که مهلت ارسال آثار آن تا 16 آذر تمدید شده است به آثار یک‌سال اخیر در دو حوزه‌ پوستر نمایش‌های اجرا شده و پوسترهای مرتبط با تئاتر می‌پردازد. این آثار پس از انتخاب و داوری، به صورت کتاب منتشر می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از نمایشگاه آثار، هم‌زمان با برگزاری سی‌وچهارمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر بازدید کنند. همچنین از آثار برگزیده با اهدای جوایز تقدیر می‌شود.


سی‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بهمن ماه امسال به دبیری سعید اسدی برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته