دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 مهر 1399 - 12:00

کاندیداهای احتمالی انتخابات 1400 را بشناسید

از کاندیداهای مختلفی در چند اردوگاه سیاسی کشور برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 نام برده می‌شود.
کد خبر : 519942

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 در 24 خرداد سال آینده برگزار خواهد شد.


یک سال مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌بینی برای حضور گزینه‌های احتمالی در انتخابات ریاست‌جمهور آغاز شده است. از همین رو کمتر از ۹ ماه به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ زمان باقی مانده است و رفته رفته، احزاب و جریان‌های سیاسی اسب خود را برای شرکت انتخابات زین می‌کنند. 


خبرهای جسته و گریخته از چند اردوگاه سیاسی کشور به گوش می‌رسد. برخی از اصولگرایان به دنبال گزینه‌ای واحد هستند تا در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 مانند انتخابات مجلس یازدهم پیروز شوند.


از سویی دیگر اصلاح‌طلبان هم چراغ خاموش در حال پیشروی به سمت انتخابات ریاست‌جمهوری هستند و هنوز به گزینه مشخصی نرسیدند. البته برخی از اصلاح‌طلبان هم منتظر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند، تا در صورت حضور نامزد دمکرات‌ها در کاخ سفید عزم خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 1400 را جزم کنند.


چندین گزینه برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌بینی شده است. برخی از آنها این موضوع را تکذیب و بعضی دیگر نیز سکوت کرده‌اند. البته عده‌ای هم شرکت در انتخابات را تأیید می‌کنند. گزینه‌های نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده را بررسی کرده‌ایم.


اصولگرایان و چهره‌های نظامی: 


اصولگرایان نیز که همانند ادوار گذشته انتخابات‌ فهرست بلندبالایی از چهره‌های منتسب به خود را میان کاندیداهای حضور در انتخابات می‌بینند، به تعبیر محمدرضا باهنر در شرایط فعلی در فرآیندی تکراری با دوره‌های گذشته، به‌دنبال سازوکاری برای رسیدن به وحدت هستند. به نظر می‌رسد، در این اردوگاه تعدد نامزد وجود دارد. 


آیت‌الله رئیسی، محمدباقر قالیباف، پرویز فتاح، علیرضا زاکانی، سعید جلیلی، عزت‌الله ضرغامی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، علی نیکزاد، محسن رضایی، حسین دهقان، سعید محمد، علی لاریجانی، مهرداد بذرپاش، حسین دهقان و محسن رضایی از جمله گزینه‌های هستند که در اردوگاه اصولگرایان مطرح شده‌اند.


اصلاح‌طلبان: 


از سیدحسن خمینی، محمدجواد ظریف، عباس آخوندی، اسحاق جهانگیری، محمدرضا عارف، محسن هاشمی، صفایی فراهانی، موسوی خوئینی‌ها، مجید انصاری، مسعود پزشکیان، عبدالله نوری به‌عنوان گزینه‌های اصلی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری نامبرده می‌شود.


مستقل‌ها و طرفداران دولت:


از محمود احمدی‌نژاد، غلامحسین الهام، محمدباقر نوبخت، محمود واعظی، عبدالناصر همتی، سورنا ستاری و چند چهره دیگر هم به‌عنوان گزینه‌های مستقل و برخی دیگر نزدیک به دولت برای انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 یاد می‌شود.


هر چه هست باید منتظر ماند تا دید کدام یک از گزینه‌های فوق با شروع ثبت نام انتخابات ریاست‌جمهوری به ساختمان وزارت کشور در فاطمی می‌رود تا خود را برای حضور در انتخابات محک بزند.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته