دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 مهر 1399 - 15:26
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان:

نقش مدیر گروه‌های آموزشی در ارتقای علمی دانشگاه حیاتی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با بیان اینکه مدیر گروه‌های آموزشی سکاندار توسعه علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه هستند، گفت: نقش مدیران گروه در ارتقا و سرعت‌بخشیدن به توسعه دانشگاه مهم و حیاتی است.
کد خبر : 519576
IMG_0003.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، احسان کامرانی در جمع مدیر گروه‌های آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با تأکید بر اینکه عملیاتی‌ترین و کاربردی‌ترین بخشی که می‌تواند موتور محرکه دانشگاه را به حرکت دربیاورد، هیئت علمی دانشگاه است. مدیران گروه نیز به‌عنوان هدایتگر، نقش کلیدی و مهمی را در این عرصه برعهده دارند که باید با ایجاد تعامل بیشتر با بدنه هیئت علمی، نقش خود را به درستی ایفا کنند.


وی اعضای هیئت علمی را سرمایه‌های دانشگاه خواند و افزود: اعضای هیئت علمی نیز باید با نگاه دلسوزانه به مجموعه، وظایف خود را به‌خوبی انجام دهند و در انجام وظیفه کوتاهی نکنند.



رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با تأکید بر اینکه وظایف هیئت علمی فقط تدریس و انجام کار آموزشی نیست، ادامه داد: اعضای هئیت علمی باید در طول هفته حداقل سه روز با حضور در دانشگاه و انجام کار پژوهشی و علمی موجبات شکوفایی دانشگاه را در عرصه‌های مختلف رقم بزنند.


کامرانی با بیان اینکه مسیر دانشگاه به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم بر محور کارآفرینی و تولید علم و ثروت منتهی شده است و توجه‌نکردن به این مفروضات می‌تواند ما را از قافله علم عقب بیندازد، اظهار کرد: باید همه با جدیت و رعایت قانون و اخلاق در مسیر حرفه‌ای تولید علم گام برداریم و با تربیت نیروهای کارآمد، کاردان و متخصص دانشجویی بتوانیم در آبادانی، بالندگی و توسعه پایدار کشور سهیم باشیم.


دبیر هیئت امنای دانشگاه آزاد استان هرمزگان عنوان کرد: معاونان دانشگاه به‌عنوان پشتیبانان اصلی در حمایت و پیشبرد اهداف دانشگاه باید با مدیران گروه همراه و همقدم شوند. مدیران گروه با داشتن اختیارات تام و استقلال کامل می‌توانند در تصمیم‌گیری‌های خود مصمم باشند و سایر بخش‌ها نیز با همراهی و همگامی با این بخش، موجبات بالندگی را فراهم کنند.



وی برگزاری جلسات مختلف و مکرر  معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی و رؤسای دانشکده‌ها و مدیران گروه را با اعضای هئیت علمی خواستار شد و تأکید کرد: باید گروه‌ها، دانشکده‌ها و معاونان با جلسات مستقل در حل مشکلات دانشجویان تلاش و نتیجه آن را به رئیس دانشگاه اعلام کنند.


این جلسه با اظهارنظر مدیران گروه و معاونان دانشگاه در راستای حل مشکلات و موانع ادامه یافت و مقرر شد جلسات و مصوبات آن با جدیت از طرف معاون آموزشی مورد پیگیری قرار گیرد.


به گزارش آنا، در پایان این جلسه از تلاش‌های شهلا پاسلار رئیس دبیرخانه هیئت علمی دانشگاه نیز تجلیل شد.



انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته