دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 مهر 1399 - 12:24
سخنگوی قوه قضائیه:/2

اولین جلسات رسیدگی به جرائم سیاسی در آبان‌ماه برگزار می‌شود/ رأی پرونده پتروشیمی در حال نهایی شدن است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: برای تعدادی از پرونده‌ها که می‌توانست مصداق جرم سیاسی باشد کیفرخواست جرم سیاسی صادر شده است و در آبان ماه اولین جلسات دادگاه مربوط به رسیدگی به این پرونده‌ها را شاهد خواهیم بود.
کد خبر : 519240
BS0K4788.JPG

به گزارش خبرنگار حوزه قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اشاره بخشنامه آیت‌الله رئیسی در ارتباط با جرم سیاسی گفت: مطابق بخشنامه تعدادی از پرونده‌ها که می‌توانست مصداق جرم سیاسی باشد کیفرخواست جرم سیاسی صادر شده است و در آبان ماه اولین جلسات دادگاه مربوط به رسیدگی به پرونده‌های جرم سیاسی را شاهد خواهیم بود.


وی در ارتباط با آمار زندانیانی که به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: جمعیت ما در زندان‌ها برخلاف برخی مراکز جمعیتی دیگر ثابت نبوده و شناور است؛ ضمن آنکه جمعیت داخل زندان را سبک کردیم تا بتوانیم دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری‌ها را اجرایی کنیم و حتی اجازه ندادیم فردی مشکوک به کرونا هم بدون مراقبت بماند.


بیشتر بخوانید؛


حکم دادگاه رسیدگی به تخلفات رئیس سابق هلال احمر صادر شده است/ ۱۰۰ هزار پرونده در اجرای قانون تعزیرات بازنگری شد


سخنگوی دستگاه قضا در مورد آخرین وضعیت پرونده هفت سنگان گفت: رسیدگی به این پرونده در دادگاه انجام و تحقیقات تکمیل و آخرین دفاعیات اخذ شده است. در ارتباط با قضاتی که در این پرونده مطرح هستند این بخش به دادسرای انتظامی قضات ارسال شده و دادگاه منتظر دادسرای انتظامی قضات است.


سخنگوی دستگاه قضا پیرامون آخرین وضعیت پرونده پتروشیمی با بیان اینکه رأی این پرونده در حال نهایی شدن است، اظهار کرد: آخرین دفاعیات اخذ شد ضمن آنکه تا امروز 700 صفحه رای نوشته شده و همین میزان نیز بایستی نوشته شود.


انتهای پیام/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته