دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سردار زهرایی:

به دنبال تبدیل جریان جهادی کشور به «فناوری انقلاب» هستیم/ راه‌اندازی هزار صندوق قرض‌الحسنه برای توانمندسازی اقتصاد مردمی

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: به دنبال تبدیل جریان جهادی کشور به «فناوری انقلاب» هستیم و امیدواریم این امر محقق شود.
کد خبر : 518846
637369015921890302_lg.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تعاون و کارآفرینی گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، سردار زهرایی در نشست بررسی حل مشکلات بازار و بازاریابی در مناطق روستایی گفت: در این نشست به مسئله‌ای می‌پردازیم که کمتر به آن توجه شده است.


وی افزود: اگر ما به شرایط جنگ اقتصادی و مؤلفه‌های آن واقف هستیم و در خصوص اینکه اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم اتفاق‌نظر داریم باید بدانیم که در این حوزه مدیرت و فرماندهی تخصصی منحصر به خود را لازم دارد.


رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اینکه دشمن در شرایط فعلی گلوگاه‌های اقتصادی را در تیررس قرار داده است، گفت: با فشار حداکثری از طریق اعمال تحریم‌ها و نفوذ در مدیران بی‌کفایت درصدد تغییر نظام و دوری مردم از انقلاب هستند.


سردار زهرایی ادامه داد: یکی از وظایف بسیج سازندگی کمک به دولت، در مردم پایه کردن اقتصاد است. در این راستا جریان جهادی در کشور به یک گفتمان عمومی تبدیل شد.


وی افزود: حرکت در این مسیر کمک به مقاوم شدن اقتصاد و همان دست یافتن به اقتصاد مقاومتی است.


رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: به دنبال تبدیل جریان جهادی کشور به «فناوری انقلاب» هستیم و امیدواریم این امر محقق شود.


سردار زهرایی بیان کرد: تشکیل صندوق‌های قرض‌الحسنه بدون ربا برای کمک به گروه‌های جهادی و توانمندسازی در اقتصاد جزو دستاوردهای بسیج سازندگی است.


وی ادامه داد: هدف از تشکیل این صندوق‌ها تصدی‌گری مالی نیست، بلکه به دنبال اشتغال‌زایی و استمرار پیوند مستحکم و گره‌گشایی معیشتی و ظرفیت‌سازی در راستای توانمندسازی اقتصاد کشور هستیم.


رئیس سازمان بسیج سازندگی تصریح کرد: هزار صندوق در کشور راه‌اندازی کردیم که بیش از یک‌میلیون نفر در این پیوند اجتماعی در صندوق‌های اشتغال‌زا عضو هستند. این ظرفیت‌های مردمی سازمان بسیج سازندگی است که در خدمت انقلاب است که نه تحریم و نه تحریف بروی آن‌ها اثرگذار نیست.


سردار زهرایی ادامه داد: کار دیگری که انجام می‌دهیم تسهیل گری است، ازاین‌رو به صندوق‌هایی که توانایی انجام پروژه دارند با ایجاد تعاونی‌های تخصصی به آن‌ها کمک خواهیم کرد تا مستحکم بمانند.


وی همچنین گفت: مشکلی که در حال حاضر صندوق‌های قرض‌الحسنه در تولید محصولات بومی خود دارند در چرخه توزیع کالا است.


رئیس سازمان بسیج سازندگی اظهار کرد: از بخش خصوصی می‌خواهیم که در عرضه و فروش این کالاها کمک کنند تا در هر نقطه کشور بتوانند محصولات خود را عرضه کنند.


سردار زهرایی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان تاریخچه تشکیل گروه‌های جهادی و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: 13 شهریور سال 47 زلزله‌ای در شهرستان فردوس در خراسان بزرگ اتفاق افتاد که در جریان آن 5 هزار خانوار آسیب می‌بینند. رهبر معظم انقلاب در آن زمان یک گروه جهادی تشکیل دادند و چندین اتوبوس اقلام و کالای اساسی را وارد منطقه کردند و حدود 2 ماه در آن منطقه ماندند. در همان موقع مبارزه با نظام ستم‌شاهی را در همان شهرستان ادامه دادند.


وی خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز رهبر انقلاب همانجا طرح صنایع تبدیلی را مطرح کردند و از اهالی آن شهر خواستند که در این زمینه فعالیت کنند. حرکت در این مسیر جزو مأموریت‌های ماست و این تفکر ریشه در سال 47 دارد که متولی آن رهبر انقلاب بودند.


انتهای پیام/4133/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته