دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

کتاب رویش کلام از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی شبستر منتشر شد

کتاب رویش کلام تالیف جلیل امیرپور داریانی، سمیرا مجد، بهزاد چمنی از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی شبستر چاپ و منتشر شد.
کد خبر : 51871

سرپرست واحد شبستر در گفت­‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با بیان اینکه کتاب «رویش کلام» به گفت­‌وگوهای دفاتر اول تا ششم مثنوی می‌پردازد، اظهار کرد: گفت­‌وگوهای مثنوی اقسام مختلف را در بر می‌­گیرند اما هدف نهایی همه این مکالمه‌ها یک چیز است و آن نابود شدن رذایل و شکوفایی فضایل، تذکر خطرات نفس و جلوه­‌های گوناگون آن، یادآوری فریب­کاری­‌های دنیا و انتباه انسان و در نهایت رسیدن وی به معبود ازلی و معشوق ابدی است.


دکتر جلیل امیرپور داریانی که این کتاب را به همراه سمیرا مجد و بهزاد چمنی دانشجویان کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فارسی تدوین کرده است ادامه داد: کتاب در 9 فصل تنظیم شده است و هر فصل به صورت جداگانه و موضوعی به شرح و بسط گفت‌و­گوها و مکالمات موجود در مثنوی مولوی پرداخته است.


امیرپور افزود: پس از پایان هر مبحث، آیات و لغات آن در حد وسع درج شده است تا پایگاه بلند و جایگاه منبع مولوی خدشه­دار نشود. در پایان کتاب نیز فهرست آیات برای سهولت جست‌وجوی خوانندگان تنظیم شده است.


در فصل اول این کتاب با عنوان «گفت‌وگوی خداوند با انسان» داستان گفت‌وگوهای خداوند با حضرت موسی و شعیب و داود آورده شده است. فصل دوم «گفت‌وگوی انسان با خداوند» نامیده شده و مکالمات حضرت آدم و عیسی و موسی و نوح و برخی دیگر بیان شده است. فصل سوم به «گفت‌وگوهای ملائک و فرشتگان با خداوند» اختصاص یافته است. در فصل چهارم با عنوان «گفت‌وگوی انسان با انسان» مکالمات مختلف پیامبران الهی با مردم، مردم با پیامبران الهی، مردم با مردم ذکر شده است.


در فصل پنجم با عنوان «گفت‌وگوی انسان با حیوان» به داستان­‌های حضرت سلیمان و هدهد، بازرگان و طوطی و... پرداخته شده است. «گفت‌وگوی انسان با جماد» عنوان فصل ششم کتاب است. «گفت‌وگوی حیوان با حیوان»، «گفت‌وگوی انسان با خود» (حدیث نفس) و «گفت‌وگوهای متفرقه» به ترتیب فص‌ل­های هفتم و هشتم و نهم کتاب را شامل می­‌شود.


کتاب «رویش کلام» در 883 صفحه به قیمت 500 هزار ریال از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی شبستر منتشر و به بازار عرضه شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب