دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 مهر 1399 - 11:54
آنا گزارش می‌دهد؛

لیگ کشتی کاروان‌سرایی برای تیم‌ها/ رفت و آمد گوش‌شکسته‌ها در آستانه مسابقات

اگرچه از مدت‌ها سازمان لیگ کشتی معتقد بود که استقبال زیادی از حضور تیم‌ها در لیگ کشتی شده است اما در حالی که تنها چند روز دیگر به برگزاری مسابقات زمان باقی مانده برخی تیم‌ها از حضور در لیگ کناره‌گیری کردند.
کد خبر : 518534
BS0K2239.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، فدراسیون و سازمان لیگ کشتی برای کسب مجوز رقابت‌های لیگ برتر کشتی فراز و نشیب زیادی پیش‌رو داشت، در ابتدا ستاد مقابله با کرونا به برخی رشته‌های پربرخورد و از جمله کشتی مجوز نداد اما بالاخره پس از رایزنی و مذاکرات طولانی که فدراسیون و سازمان لیگ با مسئولان وزارت ورزش و جوانان داشت مجوز مسابقات لیگ کشتی صادر شد. البته نکته قابل توجه لیگ کشتی زمانی بود که هنوز ستاد مقابله با کرونا مجوز برای فعالیت‌های لیگ صادر نکرده بود اما مراسم قرعه‌کشی از سوی فدراسیون و سازمان لیگ برگزار شد و همان زمان مسئولان فدراسیون صحبت از حضور پرشور تیم‌ها در لیگ کشتی به میان آورده بودند به گونه‌ای که حتی می‌گفتند بیشتر از 12 تیم قرار است در لیگ حضور داشته باشد.


بعد از اینکه مجوز از سوی ستاد مقابله با کرونا صادر شد اتفاقات کشتی تغییر جهش داد. خیلی از تیم‌ها از حضور در لیگ روی برگرداندند و تعداد تیم‌هایی که برای حضور در لیگ اعلام آمادگی کرده بودند روز به روز کاهش پیدا کرد. در مراسم قرعه‌کشی تیم‌های دانشگاه آزاد اسلامی، استقلال تهران، نفت و گاز کرمانشاه، هیئت‌ کشتی گلستان و شهرداری بجنورد در گروه «الف» و تیم‌های بازار بزرگ، هیئت‌ کشتی قائمشهر، پاس تهران، ستارگان ساری و ویزازون هم در گروه «ب» قرار گرفتند. تیم‌ دریاچه ارومیه همان ابتدا انصراف داد و برخی دیگر از تیم‌ها نیز در هم ادغام شدند تا در نهایت حضور ۶ تیم در لیگ کشتی آزاد قطعی شد.


در حالی که تنها چند روز دیگر به شروع مسابقات لیگ زمان باقی مانده اما تیم شهرداری بجنورد هم از حضور در لیگ انصراف داده است و تیم هیئت کشتی قائمشهر هم به دلیل رأی کمیته انضباطی و اتفاقاتی که برای دو کشتی‌گیر این تیم افتاده است در آستانه کناره‌گیری است و شاید لیگ تنها با چهار تیم برگزار شود. البته نصیرزاده رئیس سازمان لیگ در گفتگو با خبرنگار آنا گفت: زمانی می‌توانیم کناره‌گیری یک تیم را بپذیریم که نامه رسمی برای ما ارسال کرده باشند و بعد از آن هر تیمی که قصد کناره‌گیری داشته باشد موظف است به تعهداتی که در سازمان لیگ به کشتی‌گیران داشته عمل کند مگر اینکه بتواند رضایت کشتی گیران را بگیرد. ضمن اینکه هر تیمی که از حضور در لیگ کناره‌گیری کرده ما برای آن جایگزین داریم. دست کشتی اینقدر خالی نیست که تیم‌ها از حضور در لیگ کناره‌گیری کنند.


نصیرزاده دلیل انصراف تیم‌ها از حضور در لیگ را به شرایط فعلی ارتباط داد و گفت: قطعاً شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا در این موضوع تأثیرگذار است. بی‌ثباتی در تمامی مسابقات ورزشی به وجود آمده و حتی در مورد مسابقات جهانی و یا المپیک هم این بی‌ثباتی وجود دارد. طبیعی است که در این شرایط اسپانسرها مردد می‌شود و از طرفی لیگ امسال به صورت متمرکز برگزار می‌شود و همین موضوع می‌تواند روی روند کار تأثیر بگذارد. اسپانسرها برای دیده شدن در لیگ تیم‌داری می‌کنند و وقتی وضعیت به خاطر شیوع ویروس کرونا به این سمت رفته است طبیعی است که شاهد چنین اتفاقاتی باشیم.


رئیس سازمان لیگ تأکید کرد: با این حال تا زمانی که نامه رسمی برای ما ارسال نشود کناره‌گیری هیچ کدام از تیم‌ها قابل قبول نیست. ما در مدت زمان 20 روز مجوز مسابقات لیگ را کسب کردیم و با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌ریزی منظم و دقیق نتوانستیم داشته باشیم. من فکر می‌کنم در همین شرایط ناپایدار کسب مجوز برای برگزاری مسابقات اتفاق بزرگی بود. از بُعد فنی هم به کشتی‌گیران این فرصت داده می‌شود بعد از چند ماه بلاتکلیفی روی تشک بروند و به آمادگی نسبی برسند.


اگرچه سازمان لیگ فدراسیون کشتی از شرایط خوب لیگ کشتی صحبت می‌کند و حرف از جایگزین برای تیم‌های انصراف داده می‌زند اما این یک واقعیت است که در شرایط فعلی لیگ کشتی ثبات چندانی ندارد و هر تیمی پس از مدتی حضور در لیگ اعلام کناره‌گیری می‌کند.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته