دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه: اهتمام ویژه ما اجرای دقیق سند علم و فن‌آوری مدنظر رهبری است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه گفت: اهتمام ویژه استادان و دست‌اندرکاران این واحد دانشگاهی بر اجرای دقیق سند علم و فن‌آوری مورد تأیید مقام معظم رهبری، شورای انقلاب فرهنگی و هیأت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی است.
کد خبر : 51829

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر محمدرضا ولیلو در نشست سه و نیم ساعته مدیران گروه‌های آموزشی با اعضای هیأت رییسه دانشگاه که از سوی اداره برنامه‌ریزی آموزشی ترتیب داده شده بود، بهره‌مندی از خرد جمعی، اندیشه‌ورزی و آزاد‌اندیشی را یکی از پایه‌های اساسی رشد و توسعه برشمرد و افزود: کیفی‌سازی آموزش و پرورش، مهارت‌محوری و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرینی، رعایت اصل قانون گرایی، امانتداری و عدالت‌محوری از راهکارهای جذب استاد و دانشجوست و از این منظر می‌توان یک دانشگاه ایده‌آل و قابل قبول برای مشتاقان تحصیلات تکمیلی را ایجاد کرد.


ولیلو با توصیه به حفظ و ارتقای تعاملات سازنده با دولت تدبیر و امید، ادارات و ارگان‌ها و مسئولان شهرستان، تلاش در راستای کاهش وابستگی به شهریه دانشجویی از طریق توسعه ارتباط با صنعت و تبدیل علم به ثروت را از برنامه ها و اهداف عمده این واحد دانشگاهی برشمرد .


رئیس واحد مراغه خاطرنشان کرد: تلاش برای ارتقای فرهنگی و جوابگویی به نیازهای فرهنگی منطقه و جامعه در راستای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری است که فرمودند «فرهنگ همان چیزی است که حاضرم به خاطر آن جانم را فدا کنم» بنابراین توسعه فعالیت‌های فوق برنامه و کمک آموزشی باید در دستور کار استادان و متولیان آموزشی، فرهنگی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه قرار داده شود به ویژه مدیران گروههای آموزشی در این راستا نقش عظیم و تأثیرگذاری می‌توانند داشته باشند .


همکاری با سایر دانشگاه‌های داخلی و خارجی معتبر، تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی، ساماندهی تشکیلاتی واحد با هدف کاهش بروکراسی، چابک‌سازی و صرفه‌جویی، توسعه فعالیت‌های هنری و ورزشی و فراهم کردن محیطی توأم با آرامش و جذاب برای دانشجویان، از دیگر اهداف توسعه محور دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه بود که رئیس دانشگاه مراغه در این نشست از آنها نام برد.


وی با تبریک هفته بسیج و ارج نهادن به روح پاک شهدای انقلاب و بسیجیان مخلص و جان برکف اظهار کرد: همه ما مسئولیم و موظف تا با به‌کارگیری تمام توان خود نگذاریم چرخه رو به رشد دانشگاه آزاد اسلامی کند شود و هر روز تلاش کنیم تا سرعت و توسعه بیشتری یابد.


در این نشست سه و نیم ساعته مدیران گروه‌های آموزشی به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود در زمینه ارتقای سطح علمی و آموزشی دانشگاه و دانشجویان، همچنین کمبودها و موانع موجود پرداختند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته