دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

داریوش مصطفوی: مدیران فوتبال، فوتبال را با توپ بازی اشتباه گرفته‌اند/ چهارم شدن در بین چهار تیم در جام جهانی از دست هر کسی برمی‌آید

رئیس‌سابق فدراسیون فوتبال‌گفت: مشکل اصلی فوتبال ایران اساسنامه فدراسیون است که دست آقایان را برای انجام کارهایشان باز گذاشته است.
کد خبر : 51774

داریوش مصطفوی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد مشکلات حال حاضر فوتبال ایران گفت:« متاسفانه بعضی از آقایان مشکلات را به تعلیق سال‌های گذشته فوتبال ایران ربط می‌دهند، اما مشکلات کنونی فوتبال هیچ ربطی به تعلیق فوتبال ایران ندارد و تمام مشکلات به نوع تنظیم اساسنامه کمیته انتقالی برمی گردد. آقایان در این کمیته اساسنامه را طوری نوشتند که اطرافیان خودشان را در فوتبال صاحب کرسی کنند. رئیس فعلی فدراسیون فوتبال هم از همین اساسنامه به فدراسیون راه پیدا کرد و فکر می‌کند با خنده‌هایش می‌تواند مشکل فوتبال ایران را حل کند.»


وی ادامه داد:«تا زمانی که فدراسیون فوتبال با این اساسنامه بخواهد ادامه دهد، مشکل فوتبال ایران حل نمی‌شود. تنها راه حل برای خروج از وضع موجود در مرحله اول تغییر اساسنامه فدراسیون است و در مرحله دوم باید همه اعضای فعلی فدراسیون که هیچ آشنایی به فوتبال ندارند، از فدراسیون بروند و مدیر جدید فدراسیون طبق اساسنامه جدید انتخاب شود. اگر دوباره آقایان بخواهند طبق این اساسنامه رئیس فدراسیون انتخاب کنند، دردی از فوتبال ایران دوا نمی شود.»


مصطفوی در مورد مشکلات کی‌روش برای ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال و نبود امکانات لازم برای کار در ایران بیان داشت:«کی‌روش با قراردادی وارد ایران شد و هر تعهدی که در متن قرارداد ذکر شد، باید به آن عمل شود. اما سوال اینجاست کی‌روش که از وضع موجود اعلام ناراضایتی می کند، آیا قبل از ورودش به ایران از وضع فوتبال و امکانات‌کشور ما اطلاع نداشت؟ او همه چیز را در مورد فوتبال ایران می‌دانست و برای اینکه پول خوبی از فوتبال ایران می‌‌گرفت، مربیگری تیم ملی را قبول کرد. کی‌روش در این سال‌ها حدود 20 میلیارد تومان پول از فدراسیون گرفت که کل دوران حضورش در تیم های دیگر چنین درآمدی را کسب نکرده بود.»


مشکلات کنونی فوتبال هیچ ربطی به تعلیق فوتبال ایران ندارد و تمام مشکلات به نوع تنظیم اساسنامه کمیته انتقالی برمی گردد. آقایان در این کمیته اساسنامه را طوری نوشتند که اطرافیان خودشان را در فوتبال صاحب کرسی کنند

رئیس‌ سابق‌فدراسیون فوتبال با انتقاد از «برهم ریختن» سیستم باشگاه‌های کشور توسط کی روش افزود:«کی‌روش تنها کاری که در ایران کرد، روال باشگاه‌های لیگ برتر را برهم زد. وقتی سرمربی تیم ملی برای بازی مقابل گوام 20 روز لیگ را تعطیل می‌کند،دیگر چه انتظاری از او می‌توانیم داشته باشیم. کفاشیان هم به‌دلیل اینکه با فوتبال آشنایی ندارد، با درخواست‌های او موافقت می‌کند. در حالی که تعطیلی در اوج مسابقات لیگ، ضربه شدیدی به تیم های لیگ برتری وارد می‌کند که این مساله خارج از فهم و درک مدیران فوتبال ایران است. افرادی که در فدراسیون مشغول هستند و مدیریت فوتبال این مملکت را در اختیار دارند، فوتبال را با توپ بازی اشتباه گرفته‌اند و هر چیزی که کی‌روش می‌گوید گوش می‌کنند.»


مصطفوی همچنین از «نقش منفی» رسانه‌ها در حمایت از کی‌روش و «بزرگ نشان دادن» کارهای او انتقاد کرد و در این مورد نیز گفت: «کی‌روش در فوتبال ایران پشتوانه خوبی دارد. متاسفانه رسانه‌ها و تلویزیون از سرمربی تیم ملی حمایت می‌کنند و نتایجی را که مقابل تیم‌های ضعیف آسیا می‌گیرد، بزرگ جلوه می دهند. بعد از انقلاب تیم ملی در سه دوره جام جهانی حضور داشت و الان باید به فکر صعود به دور بعد جام جهانی باشد، اما رسانه‌ها کاری کرده‌اند که توقع مردم پایین بیاید و به برد مقابل گوام بسنده کنیم. چهارم شدن در بین چهار تیم در جام جهانی کاری است که از دست هر کسی برمی‌آید. من هم اگر سرمربی تیم ملی در جام جهانی برزیل بودم تیم ملی را به این عنوان می‌رساندم.»


عد از انقلاب تیم ملی در سه دوره جام جهانی حضور داشت و الان باید به فکر صعود به دور بعد جام جهانی باشد، اما رسانه‌ها کاری کرده‌اند که توقع مردم پایین بیاید و به برد مقابل گوام بسنده کنیم

وی در ادامه در واکنش به اظهارات افشین پیروانی، سرپرست تیم ملی، مبنی بر اینکه «فوتبال ایران باید به کی‌روش احترام بگذارد چون او مربی بزرگی است»، گفت: «در تمام تیم‌های دنیا شما سرمربی یک تیم را می‌شناسید و هیچ آشنایی‌ای با کمک مربی تیم‌های بزرگ دنیا ندارید. چند نفر از کارشناسان فوتبال، کمک مربی تیم‌های بزرگ دنیا را می‌شناسد. چیزی که در فوتبال دنیا مهم است سرمربی آن تیم است. فرگوسن مربی بسیار بزرگی بود ولی کی‌روش به عنوان کمک مربی در منچستر سابقه فعالیت داشت که چندان مساله مهمی نیست که بعضی از افراد این موضوع را بزرگ می‌دانند. او در رئال مادرید که سرمربی شد نتوانست نتیجه بگیرد و در تیم ملی پرتغال هم کارنامه ناموفقی از خود به جا گذاشت. البته من فکر می‌کنم به اندازه کافی به کی‌روش در فوتبال ایران احترام گذاشته شده‌است.»


مدیر عامل سابق پرسپولیس در پایان افزود: «مدیران فدراسیون فوتبال نقطه ضعف‌های خودشان را پشت سر کی‌روش پنهان می‌کنند و هیچ فکری به حال برون‌رفت از این مشکل نمی‌کنند. البته بعضی از افراد در چارت مدیریتی فدراسیون، افراد لایقی بودند که دچار سردرگمی در مدیریت شدند و آنها هم نتواستند کاری برای فوتبال ایران انجام دهند. در هر صورت باید بازنگری دقیقی در وضع فعلی صورت گیرد و سعی شود از مدیران فوتبالی در راس فوتبال مملکت استفاده شود.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته