دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1399 - 18:08
فرمانده پیشین سپاه منطقه گیلان:

رمز پیروزی ایران اسلامی در 40 سال گذشته چه بود؟

فرمانده پیشین سپاه منطقه گیلان گفت:‌ اجرای مدیریت امام خمینی(ره) رمز پیروزی ایران در 40 سال گذشته است و انحراف از آن موجب مشکل در جامعه می‌شود.
کد خبر : 517637
image_2020_9_23-16_2_30_557_ypa.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از لاهیجان، سردار نظرعلی علیزاده در نشست هم‌اندیشی چهل‌سالگی حماسه دفاع مقدس که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان برگزار شد با بیان اینکه در 40 سال گذشته هر زمان براساس مدیریت امام خمینی(ره) حرکت کردیم به فتوحات بزرگی رسیدیم، اظهار کرد: رمز پیروزی ما در 40 سال گذشته، اجرای مدیریت امام خمینی(ره) بود.


وی افزود: در هشت سال دفاع مقدس با قدرت‌های استکبار جهانی مبارزه کردیم و اگر شخص امام نبود، قطعاً دچار مشکل می‌شدیم. امام خمینی(ره) صحنه را مدیریت کرد و نشان داد که با مدیریت صحیح، می‌توان اسلام را حاکم کرد.


فرمانده پیشین سپاه منطقه گیلان تبیین کرد: در ایران اسلامی همه‌ساله برای آغاز دفاع مقدس جشن گرفته می‌شود و این نشان می‌دهد که دفاع مقدس هنوز پایان نیافته و حتی عرصه‌های جدیدی به آن اضافه شده است.


علیزاده تأکید کرد: هدف امام(ره) ایجاد حاکمیت و رسیدن به تمدن اسلامی بود. بنا بر فلسفه امام، باید فقط در راه خداوند حرکت کرد. با این تفکر امام مستکبران را تهدید به قیام مستضعفین و مستضعفین را دعوت به قیام علیه مستکبران کرد و موجب حرکت ملت ایران و ایجاد انقلاب اسلامی شد.


لزوم پررنگ‌تر شدن اندیشه امام(ره)  در جامعه


وی با بیان اینکه نگاه امام راحل فراتر از ایران و مسلمانان بود، ادامه داد: نگاه امام(ره) مستضعفین عالم را زیر پوشش قرار می‌دهد و این به علت نگاه الهی ایشان به این مسئله بود.


فرمانده پیشین سپاه منطقه گیلان تأکید کرد: همانند زمان ایام دفاع مقدس، باید نگاه و اندیشه امام راحل در جامعه پررنگ‌تر شود. لازم است دانشگاه‌ها و مراکز علمی نگاه و مدیریت امام را مورد بررسی و واکاوی قرار دهند.


 علیزاده با بیان اینکه در همه عرصه‌ها باید به دنبال افرادی همانند قهرمانان دفاع مقدس باشیم، عنوان کرد: امروز به قهرمانانی مانند شهید املاکی نیاز داریم، شهید در هنگام حمله شیمیایی، ماسک خود را صورت درآورده و به رزمنده دیگر اهدا کرد، امروز در همه حوزه‌ها به چنین مدیرانی نیاز داریم.


وی تبیین کرد: دانشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در احیا و گسترش دیدگاه امام خمینی(ره) دارد. براساس بیانات مقام معظم رهبری، دانشجویان افسران جنگ نرم و استادان فرماندهان این جنگ هستند. باید قرارگاه‌های فرهنگی در دانشگاه تشکیل شود و روی مشکلات کشور به‌ویژه مشکلات فرهنگی تمرکز کنند.


هرگز خاطره مجاهدین راه حق از ذهن دانشگاهیان خارج نمی‌شود


سیروس بیدریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان نیز با قدردانی از همه رزمندگان و مجاهدان، امنیت امروز را مرهون تلاش‌های شهدا و خانواده آنان دانست و این هفته را بهانه‌ای برای گرامیداشت و یادآوری ایثارگری آنان  عنوان کرد و گفت: هرگز یاد و خاطره مجاهدین راه حق از ذهن دانشگاهیان خارج نمی‌شود.



به گزارش آنا، در پایان جلسه، احکام شورای بسیج دانشگاه آزاد اسلامی  واحد لاهیجان به آنها تحویل داده شد و پس از پایان مراسم، حضار با حضور در آرامگاه دو شهید گمنام آرامیده در این واحد دانشگاهی یاد و خاطره شهدای انقلاب و ایثارگران را زنده نگه داشتند.


انتهای پیام/4121/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته