دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1398 - 15:15
معاون دانشگاه آزاد اسلامی رشت:

عقلانیت امام(ره) ایشان را به شخصیتی اندیشمند تبدیل کرده بود

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: عقلانیت‌ امام(ره) ایشان را به شخصیتی اندیشمند و عاقل تبدیل کرده بود.
کد خبر : 397194
IMG_0015.JPG

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از رشت، حجت‌الاسلام‌ قاسم قاسمی ظهر امروز در همایش ادبی با محور رحلت امام خمینی(ره) و انقلاب که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، ابعاد شخصیتی امام(ره) را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: بعد از شخصیت مقام شامخ امام(ره) عقلانیت‌شان ایشان را به یک شخصیتی اندیشمند و عاقل تبدیل کرده بود.


وی افزود: ویژگی عقلانیت، ژرف‌اندیشی و خردورزی امام(ره) بسیار بارز بود و امروزه جوانان کشور ما باید این ویژگی برجسته ایشان را در خود به‌صورت عمیق پرورش دهند و دنباله‌رو راه آن امام راحل باشند.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بعد دیگری از شخصیت امام(ره) را فقیهی ذوالفنون و جامع عنوان کرد و گفت: امام همانند غواصی بودند که در اعماق علوم مختلف غواصی می‌کردند.


قاسمی اظهار کرد: امام راحل در حوزه فلسفه شخصیتی نام‌آشنا بودند به‌گونه‌ای که یک‌ زمانی فلسفه را پیش گرفت و در آن زمان متحجران ایشان را تکفیر می‌کردند و حتی کتاب‌هایشان را با انبردست می‌گرفتند؛ زیرا که معتقد بودند تمام نوشتارهای امام(ره) نجس است.


وی با بیان اینکه امام راحل فقه را پویا کرد، ادامه داد: امام(ره) یک فقیه ژرف‌اندیش بودند و تضارب فقه آرا را در حوزه فقه جعفری  عملیاتی کردند، در واقع فقه را از حوزه‌های علمیه بیرون کشیدند. 


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بعد سوم شخصیتی امام راحل را   انسانی عارف دانست و عنوان کرد: امام راحل یک انسانی متعبد به شمار می‌آمد که یادآور عصر معصومین بود، ایشان را که مشاهده می‌کردید در واقع پیامبر اکرم(ص) و عصر معصومین(ع) برای شما تداعی می‌شد.


انتهای پیام/4117/4103/


انتهای پیام/

برچسب ها: فلسفه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته