دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مهر 1399 - 12:06
گلپایگانی در پاسخ به سؤال آنا:

شهرداری تهران تراکم فروشی نمی‌کند

معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: ابزار قدرتمند برنامه ریزی شهری مشارکت شهرداری در سود حاصل از تغییرکاربری از املاک است و اگر سود ناشی از بارگذاری به شهر بازگردد نام آن تراکم فروشی نیست.
کد خبر : 517496
گلپایگانی.jpg

عبدالرضا گلپایگایگانی در نشست خبری امروز خود و در پاسخ به سوال خبرنگار شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، درباره شفافیت در پروژه‌ها و بارگزاری اطلاعات آن در سامانه شفافیت اظهار کرد: همه قراردادهای معاونت معماری و شهرسازی بر روی سایت شفافیت قرار خواهد گرفت.


وی در مورد وضعیت کمیته نما و تعداد اعضای آن هم اظهار کرد: کمیته‌ نما در مناطق تهران فعال بوده و شامل، یک مهندس معمار، طراح شهری، یک مشاور از اداره کل و نماینده شورای شهر تهران است که آمار و تعداد فعالیت‌های این کمیته قبلا اعلام شده بود.


معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: این کمیته فعالیت خود را در چارچوب قوانین کمیسیون ماده 5 انجام می‌دهد و هدفش نظارت بر نماهای محلات شهر تهران است که طی 6 ماه اخیر در سه منطقه این اتفاق رخ داده است.


گلپایگانی در پاسخ به دیگر سوال دیگر خبرگزاری آنا در درباره تراکم فروشی در تهران نیز گفت: ابزار قدرتمند برنامه ریزی شهری مشارکت شهرداری در سود حاصل از تغییرکاربری از املاک است و اگر سود ناشی از بارگذاری به شهر بازگردد نام آن تراکم فروشی نیست.


انتهای پیام/4148


 


انتهای پیام/

برچسب ها: شهرداری تهران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته