دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1394 - 11:52

نماینده ایران در سازمان ملل: پناه‌جویان نشانه‌ وجود مشکل هستند و نه خود مشکل

نماینده کشورمان در سازمان ملل اقدام جامعه بین المللی در قبال بحران آوارگان در نقاط مختلف جهان را خواستار شد.
کد خبر : 51727

به گزارش گروه بین‌الملل آنا، غلامعلی خوشرو در سخنرانی خود در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل که درباره وضع مهاجران در منطقه مدیترانه تشکیل شد، با اشاره به موضوع آوارگان سوری گفت: مسئله آوارگان و پناه‌جویان باید به‌صورت ریشه‌ای حل‌وفصل شود، زیرا پناه‌جویان تنها نشانه‌های وجود مشکل هستند و نه خود مشکل.


وی افزود: پناه‌جویان در منطقه مدیترانه در حال گریختن از جنگ، منازعه و خشونت در کشورهای خود هستند که بخش عمده آن نتیجه جنایات و وحشیگری تروریست‌ها و افراط‌گرایان است.


نماینده کشورمان نزد سازمان ملل تأکید کرد: اگر ما نتوانیم به شکل مؤثر با گروه‌های تروریستی و افراطی برخورد و آن‌ها را ریشه‌کن کنیم و ایدئولوژی‌های افراطی که آن‌ها را تغذیه می‌کنند، بی‌اعتبار کنیم، بحران رو به تزید پناهندگان متوقف نخواهد شد.


خوشرو همچنین با تقسیم تاریخ منطقه به دو بخش دور و نزدیک، درباره تاریخ نزدیک منطقه گفت: اکنون تقریباً اجماع وجود دارد که مداخله نظامی در تعدادی از کشورهای خاورمیانه در دهه گذشته به میزان زیادی به سر برآوردن هیولای افراطی‌گری و ایجاد فضای ایدال برای این اهریمن که از آبشخور ایدئولوژی‌های تکفیری سیراب می‌شود، نقش داشته است.


وی کشورهایی را که حقوق بین‌الملل را نادیده گرفته و آن را زیر پا گذاشته‌اند، در ایجاد وضع موجود شریک در جرم دانست و با اشاره به تاریخ دور منطقه و رنج و محنت دیرپای مردم فلسطین گفت: تا وقتی اشغال سرزمین فلسطین توسط اسرائیل ادامه دارد، ریشه اصلی بحران باقی است و منطقه روی ثبات به خود نخواهد دید.


وی جنایات اسرائیل ظرف چند دهه گذشته، از قبیل وحشیگری این رژیم در غزه در سال گذشته را به‌اندازه اعمال وحشیانه داعش باعث بی‌خانمان شدن و آواره شدن مردم دانست.


خوشرو به برخورد تبعیض‌آمیز با مسئله آوارگان و پناه‌جویان در جهان نیز اشاره کرد و گفت: فارغ از علل ایجاد بحران پناه‌جویان، این افراد قربانیان سیاست‌های غلط برخی دولت‌ها هستند، بنابراین پناه‌جویان باید همیشه و در همه‌جا تحت حمایت بین‌المللی باشند.


وی افزود: برخورد جامعه بین‌المللی و به‌ویژه سازمان ملل متحد با پناه‌جویان همواره باید بر اساس اصول بشردوستانه و بر اساس بی‌طرفی باشد، اما متأسفانه همواره این‌گونه نیست.


نماینده کشورمان در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران در سال‌های گذشته با حداقل حمایت و توجه بین‌المللی میزبان میلیون‌ها عراقی و افغانستانی بوده است.


سفیر ایران در سازمان ملل متحد در پایان با استقبال از توجه جامعه بین‌المللی به بحران جاری پناه‌جویان در اروپا گفت: همه پناه‌جویان و بحران‌های مرتبط با آن‌ها شایسته چنین توجهی هستند و جامعه بین‌المللی باید بدون توجه به اینکه پناه‌جویان چه کسانی هستند و به سمت کدام مقصد در حال حرکت هستند، به آنها کمک کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: آوارگان سوری
ارسال نظر
هلدینگ شایسته