دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پذیرش دو مقاله استادیار واحد خوی در کنگره‌های بین‌المللی «تهران» و «دبی»‎

مقاله دکتر سید تقی کبیری استادیار و عضو هیات علمی گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در «کنگره بین‌المللی علوم و معارف قرآن و حدیث دانشگاه شهید بهشتی تهران» به صورت ارائه شفاهی، مورد پذیرش قرار گرفت.
کد خبر : 51717

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مقاله ای با عنوان «نقد و بررسی دیدگاه «دکتر ذهبی » در باره «شیعه و تفسیر قرآن» با تمرکز بر تفسیر «مرآة الانوار و مشکاة الاسرار» عاملی اصفهانی» و با همکاری حسن خلیلی دانشجوی دکترای رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه به «کنگره بین المللی علوم و معارف قرآن و حدیث دانشگاه شهید بهشتی تهران» ارائه شده بود. این کنگره قرار است دی 1394 در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شود.


کبیری درباره اهداف این کنفرانس به آنا گفت: قرآن کتاب آسمانی و سرچشمه علوم گوناگون اسلامی مانند علوم ادبی و نیز علوم قرآنی، تاریخ قرآن و منبع بسیاری از علوم ادبی و نیز علوم خاص حدیث و علم رجال و تراجم است.همچنان که قرآن وسنت دو رکن وحدت امت اسلامی و مایه اولیه علم فقه و کلام و عرفانند، مایه اولیه علم تاریخ اسلام نیز هستند.


وی ادامه داد: این کنگره با هدف تبادل و به اشتراک گذاری تجارب و نتایج تحقیقات دانشمندان برجسته دانشگاهی، پژوهشگران و محققان در سه محور «علوم قرآن، علوم حدیث، قرآن در سایر علوم» برگزار خواهد.


همچنین مقاله دیگری از این استادیار دانشگاه با عنوان «اصول حاکم بر مدیریت سیاسی پیامبر اسلام (ص)» و با همکاری داریوش عالی کارشناس ارشد رشته علوم قرآن و حدیث دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در «کنفرانس بین المللی مدیریت و علوم انسانی دردبی» به صورت ارائه شفاهی مورد پذیرش قرار گرفته که با حضور استادان و اندیشمندان کشورهای مختلف جهان آذر جاری برگزار خواهد شد.


در طول سال‌های گذشته از این مدرس واحد خوی که مدیریت گروه ارشد علوم قرآن و حدیث و گروه ارشد فقه و مبانی حقوق واحد خوی را هم بر عهده دارد، چندین مقاله در ژورنال های داخلی و خارجی به چاپ رسیده و مقالات مختلفی از سوی کنفرانس‌های بین المللی ایران، فرانسه، مالزی و ... مورد پذیرش و ارائه قرار گرفته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته