دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عربشاهی در گفتگو با آنا:

گل‌محمدی مرد بازی‌های بزرگ نیست/ پرسپولیس ظرفیت لازم را برای شکست شارجه دارد

پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: یحیی گل‌محمدی را نباید مربی ترسویی خواند اما او مرد بازی‌های بزرگ نیست.
کد خبر : 517164
photo_2020-09-21_21-59-08.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم فوتبال پرسپولیس با ارائه نمایشی دور از انتظار مقابل الدحیل قطر بازنده شد تا امیدهایش به صعود کم‌رنگ شود. سرخ‌پوشان ایران برای آنکه بتوانند یکی از 16 تیم مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شوند، چاره‌ای جز پیروزی مقابل شارجه امارات نخواهند داشت. تیمی که در دو بازی اخیر 10 گل وارد دروازه رقبا کرده است.


ضیا عربشاهی در خصوص شکست پرسپولیس مقابل الدحیل به خبرنگار ورزشی آنا اظهار کرد: باید بپذیریم که کادر فنی پرسپولیس و بازیکنان دچار اشتباهاتی شده‌اند که منجر به برتری نماینده قطر شد. در 20 دقیقه اول پرسپولیس بهتر بازی کرد و موفق به خلق موقعیت شد اما در زدن ضربات آخر، دچار مشکل هستیم و از فرصت‌ها استفاده نمی‌کنیم. عیسی آل کثیر به تازگی به پرسپولیس آمده و سردرگم عمل می‌کند. او برای آنکه خودش را اثبات کند، تلاش زیادی می‌کند اما دچار اضطراب است. برای همین دقت لازم را در لحظه آخر از دست می‌دهد.


وی ادامه داد: خط هافبک پرسپولیس طراوت همیشگی را نداشت و بازیکنان جنگنده نبودند. ضریب اشتباهات کمال کامیابی‌نیا و سرلک بالا بود. ضمن اینکه یحیی گل‌محمدی تعویض‌های مناسبی انجام نداد. احسان پهلوان در سه بازی قبلی حضور کاملی در ترکیب تیم داشته ولی اصلاً آماده نیست و وینگر چپ خوبی نبوده است. او در این سه بازی خودش را گم کرده و نتوانسته در کارهای دفاعی و حتی هجومی کمک لازم را به تیم داشته باشد.


پیشکسوت تیم پرسپولیس خاطرنشان کرد: به نظرم گل‌محمدی به جای آنکه از وحید امیری به عنوان مهاجم کاذب استفاده کند، از او که بازیکن جنگنده و آماده‌ای است در پست وینگر چپ بهره ببرد و مهدی عبدی که سابقه گلزنی در دربی مقابل استقلال را دارد، به عنوان مهاجم کامل در کنار آل کثیر بازی کند. آرمان رمضانی و شجاعی هم در حد پرسپولیس نیستند و به نظرم باید بیشتر تلاش کنند.


وی تأکید کرد: یکی از موارد مهمی که به عنوان شکست پرسپولیس مقابل الدحیل عنوان شده، بازگشت مهدی بن عطیه به ترکیب تیم قطری بود. درست است که کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌توانست این بازیکن را نبخشد و در فاصله چند ساعت تا شروع مسابقه به او اجازه بازی ندهد ولی قطعاً الدحیل متکی به یک بازیکن نیست. پنالتی هم که داور گرفت درست بود و نباید داور را مقصر شکست پرسپولیس بدانیم. به نظرم شاگردان گل‌محمدی ریکاوری مناسبی نداشتند و خسته بازی کردند و علت اصلی باخت در این مسابقه همین موضوع بود.


عربشاهی درباره اینکه بسیاری یحیی گل‌محمدی را مربی ترسویی می‌دانند، تصریح کرد: گل‌محمدی را نباید مربی ترسویی دانست اما مرد بازی‌های بزرگ نیست. او کنار زمین خیلی به بازیکنان کمک نمی‌کند، ضمن اینکه حمید مطهری و افشین پیروانی هم یحیی را به طور کامل حمایت نمی‌کنند تا او بتواند به بازیکنان نکات لازم را گوشزد کند.


وی درباره اینکه پرسپولیس برای صعود به مرحله حذفی ناچار به برتری مقابل شارجه امارات است، عنوان کرد: به نظرم گل محمدی باید به آب و آتش بزند. مهدی عبدی از همان ابتدا به عنوان مهاجم در کنار عیسی آل کثیر قرار بگیرد. احسان پهلوان که در سه بازی اخیر نمایش جالبی نداشته از ترکیب خارج شود و وحید امیری از همان ابتدا وینگر چپ باشد. نوراللهی در کنار کامیابی‌نیا می‌تواند هافبک‌های میانی باشند و بشار رسن نیز بهترین گزینه برای هافبک راست است.


عربشاهی ادامه داد: در خط دفاعی هم ترکیب شجاع خلیل‌زاده، سید جلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان و سیامک نعمتی بسیار مناسب است. حامد لک هم یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس بود و بهترین گزینه برای درون دروازه است. به نظرم پرسپولیس ظرفیت لازم را برای برنده شدن مقابل شارجه امارات دارد به شرطی که بازیکنان از فرصت‌هایی که خلق می‌کنند، نهایت استفاده را ببرند.


انتهای پیام/4048/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته