دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بخشیده شدن بن عطیه، تصمیمی که اشتباه نبود/ وقتی اقدام AFC وسیله‌‌ای برای توجیه شکست می‌شود+فیلم

تماشای صحنه اخراج بن عطیه در بازی الدحیل و شارجه نشان می‌دهد که AFC به دنبال کارشکنی علیه پرسپولیس نبوده است.
کد خبر : 517073
20200921_185838.jpg

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم پرسپولیس در شرایطی مغلوب الدحیل قطر شد که ساعاتی قبل از شروع بازی مهدی بن عطیه مدافع مراکشی قطری‌ها از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا بخشیده شد. فیلم زیر نشان می‌دهد که اخراج بن‌عطیه در بازی قبل مقابل الشارجه کاملا اشتباه بوده و به هیچ عنوان عمدی در خطای او روی بازیکن الشارجه دیده نمی‌شود. حالا اینکه AFC قبل از این بازی تشخیص داده کارت قرمز بازیکن مراکشی الدحیل پاک شود اتفاق چندان عجیبی نمی‌تواند باشد.


اینکه حالا افشین پیروانی به عنوان مدیر تیم پرسپولیس طی مصاحبه‌ای سعی کرده این موضوع را بزرگ‌نمایی کند تا حدی که عامل باخت تیمش را بخشیده شدن بن عطیه بداند فقط می‌تواند یک توجیه باشد. ضمن اینکه بن ‌عطیه در این بازی در خیلی از صحنه‌ها نشان داد با روزهای اوجش فاصله دارد و بازیکن چندان تاثیرگذاری در زمین نشان داد.


چه بسا اگر پرسپولیس از موقعیت‌های خود بهتر استفاده می‌کرد و شجاع خلیل‌زاده آن اشتباه بچه‌گانه را در محوطه جریمه مرتکب نمی‌شد نیازی نبود که همه تقصیرات شکست به گردن AFC و داور سریلانکایی بیفتد. مربیان پرسپولیس فراموش نکنند پنالتی که داور عراقی در بازی برگشت این تیم مقابل التعاون برای پرسپولیس گرفت خیلی مشکوک‌تر از صحنه بازی شب گذشته سرخپوشان مقابل الدحیل بود و این مسئله نشان می‌دهد کارشکنی AFC علیه پرسپولیسی‌ها توهمی بیش نیست. اگرچه مربیان ایرانی همیشه سعی داشته و دارند که به پرداختن به چنین مسائل شکست و ضعف تیمشان را توجه کنند.


پرسپولیس در بازی مقابل الدحیل نه بازی دلچسبی ارائه داد که از این نظر جای دفاع داشته باشد نه تفکر هجومی در کادرفنی این تیم دیده می‌شد که بخواهند انتظار پیروزی داشته باشند. تنها برنامه تاکتیکی پرسپولیس برای رسیدن به گل روی حرکات با توپ و بدون توپ بشار رسن خلاصه می‌شد که سرمربی الدحیل این موضوع را به خوبی متوجه شده و در نیمه دوم بشار را از بازی خارج کرد تا سرخپوشان برای رسیدن به گل فقط منتظر اشتباه مدافعان و دروازه‌بان حریف قطری‌شان باشند.


مربیان پرسپولیس برای بازی با الشارجه نباید از الان به فکر توجیه شکست باشند بلکه باید تنها روی مسابقه تمرکز کنند و با ارائه بازی شجاعانه در زمین به دنبال برتری مقابل  این تیم باشند. شارجه به عنوان تیم چهارم لیگ امارات به هیچ وجه نمی‌تواند حریف شکست ناپذیری برای قهرمان ایران باشد  و انتظار هواداران پرسپولیس از مربیان تیمشان فقط ارائه بازی تهاجمی و شجاعانه مقابل این تیم برای کسب پیروزی است.





انتهای پیام/ 4048


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته