دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مهر 1399 - 12:21
آنا گزارش می‌دهد؛

کوتاه کردن شمشادها دغدغه اصلی مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران/ وقتی زنان کارتن‌خواب دغدغه خانم مدیر نیستند!

درحالی‌که مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران بیش از 19 ماه است، به‌عنوان مسئول رسیدگی به امور بانوان در شهر تهران منصوب شده تاکنون هیچ طرحی در ارتباط با زنان کارتن‌خواب در فصل سرما ارائه نکرده و با اظهارات نسنجیده تنها خود را ملعبه دست رسانه‌های معاند می‌کند.
کد خبر : 517084
photo_2016-05-04_11-37-46.jpg

گروه اجتماعی خبرگزاری آنا-میثم خاکپور؛ عملکردهای غیرکارشناسی و مکرر مدیریت شهری پایتخت در بخش‌های مختلف از حوزه حمل و نقل گرفته تا نامگذاری‌‌ها دیگر فرصت انتقاد را هم از کارشناسان حوزه شهری گرفته است.


آغاز عملیات اجرایی خط 10 متروی تهران در شرایط بد اقتصادی آن هم درحالی‌که بنا بر اذعان محسن هاشمی رئیس شورای شهر همچنان دو خط 6 و 7 مترو تکمیل نشده و کمتر یک سال هم به پایان عمر مدیریت شهری در دوره پنجم باقی نمانده است.


نامگذاری معابر هم که بخش عمده فعالیت‌های شورای پنجم را به خود اختصاص داده است، این روزها خبرساز شده به‌طوری‌که بی‌توجهی در انتخاب نام‌ها باعث شد تا هیئت تطبیق حتی به نام انتخاب شده برای چند خیابان هم ایراد بگیرد.


به جز موارد مطرح شده اخیراً اظهارنظری از سوی زهرا بهروز‌ آذر، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران درباره طرح ارتقای امنیت بانوان در محیط‌های شهری مطرح شد که بیش از رسانه‌های داخلی مورد توجه رسانه‌های معاند نیز قرار گرفت.


زنان از برخی مدل‌های فضای سبز همچون شمشادها احساس ناامنی می‌کنند که این شمشادها پیوسته باید کوتاه شوند.




در اظهارات این مدیر شهری آمده است که در طرح ارتقای امنیت بانوان در محیط‌های شهری که در منطقه ۱۰ به صورت پایلوت اجرایی شد، 80 نقطه ناامن با کمک اهالی منطقه شناسایی شد و مخاطرات حدود ۵۰ نقطه آن به طور کامل مرتفع شد، اما برخی موارد ناامن کننده باید به طور پیوسته دنبال شود. مثلاً یکی از موارد القاکننده ناامنی برای زنان، شمشادهای بلند بود که این شمشادها باید پیوسته کوتاه شوند.


مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران همچنین می‌گوید: دستورالعمل طرح ارتقای امنیت بانوان در محیط‌های شهری را آماده و برای نظرخواهی به مناطق ارسال شده است. همچنین برای اجرای این طرح در سایر مناطق در ابتدا اطلاعات میزان جرم خیزی را از نیروی انتظامی کسب می‌کنیم که مکاتبات آن انجام شده است و بعد از اجرای طرح نیز حتماً میزان تأثیرگذاری طرح در کاهش حس ناامنی سنجش می‌شود.


چند نکته قابل توجه در ارتباط با اظهارات اخیر این مدیر شهری در محیط پر آسیبی چون پایتخت حائز اهمیت است:


بهروز آذر از اسفند ماه سال 1397 به‌عنوان مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران انتخاب شده و در حدود یک سال و 7 ماهی که بر سر کار آمده توانسته تنها طرح ارتقای امنیت زنان را در یک منطقه آن هم به‌صورت پایلوت برگزار کند و به‌نظر می‌رسد اجرای کامل این طرح حداقل به این دوره مدیریت شهری جواب ندهد و از آنجایی که این مدیر فراجناحی نیست نمی‌تواند نقش مؤثری در حوزه زنان داشته باشد.


نکته جالب توجه این‌که این مدیر شهری که دانش‌آموخته دکتری کارآفرینی است که مجموعه روابط خاصی ایشان را به این جایگاه رسانده در بازه زمانی تصدی این جایگاه اقدام مؤثری در حمایت از زنان انجام نداده است. پس از 19 ماه همچنان این اداره کل هیچ طرحی در ارتباط با زنان کارتن‌خواب و ساماندهی این قشر آسیب دیده ارائه نداده و این در حالی است که در حال نزدیک شدن به فصل سرما و افزایش معضلاتی که زنان بیخانمان و کارتن خواب با آن روبرو هستند، مواجهیم.


مورد دیگر این‌که این مدیر شهری پیش از خبری کردن برنامه‌های خود باید اطلاعات خود را با مشاوران رسانه‌ای هم در میان بگذارد تا این‌گونه ملعبه دست رسانه‌های معاند نشود.


البته بی‌توجهی به این نکات یعنی رسانه‌ای کردن طرح‌های نیمه‌کاره و بی‌توجهی به نوع اطلاعات منتشرشده در رسانه‌ها در شرایطی که مدیریت شهری در دوره پنجم اقدامات شاخصی انجام نداده، مسبوق به سابقه بوده و به‌نظر می‌رسد، عدم تکرار این اشتباهات شاید با پایان یافتن دوره پنجم شهری می‌تواند به اتمام رسد و البته مشکلات حوزه زنان و به‌ویژه زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب با چنین نگرش‌هایی همچنان پابرجا خواهد ماند.


انتهای پیام/4105/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته